اعضای شورای شهر تبریز در جلسه روز یکشنبه باید بر اساس قانون، استعفای فریدون بابایی اقدم را بررسی و رای به قبول یا رد استعفای این عضو شورای شهر دهند

“عصرآزادی” از نحوه انتخاب پنجاه و هفتمین شهردار تبریز توسط شورانشینان گزارش می دهد؛ فتح تبریز به دست عدالت خواهان

 ? عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان پیرامون انتخاب شهردار تبریز و با وجود تمام بی هماهنگی های داخل شورا و لابی گری ها و دخالت های بیجای برخی از صاحبان قدرت و ثروت از خارج شورا، پنجاه و هفتمین شهردار تبریز انتخاب گردید.

اعضای شورای ششم شهر تبریز در جلسه فوق العاده خود که با حساسیت بسیار زیادی همراه بود پس از جدل بر سر ویژگی های یک شهردار موفق، عباس رنجبر را با ۷ رای به‌ عنوان شهردار این شهر انتخاب نمودند.

عباس رنجبر متولد سال ۴۸ بوده و در سوابق خود مدیریت شهرداری مناطق ۲، ۵ و ۷ تبریز، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، فرمانداری مرند و مدیرعاملی منطقه آزاد ارس دیده می‌شود.‌

او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی عمران، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران است و از وی عنوان گزینه‌ تحولگرا و ضدفساد شهرداری تبریز یاد می‌شود که از حمایت عدالت‌خواهان شورا برخوردار گردید.

به گفته برخی از آگاهان امر، معادله انتخاب شهردار تبریز آنطور که از سوی برخی طیف ها و جریان ها سازماندهی شده بود پیش نرفت و نتوانستند به خواسته خود از طریق باندهای قدرت و ثروت دست یابند!

جلسه فوق العاده انتخاب پنجاه و هفتمین شهردار تبریز با حواشی زیادی همراه بود که در نهایت، این ماراتن پس آنتراکت های طولانی مدت و خسته کننده به پایان رسید و شهر از بلاتکلیفی درآمد.

اعضای شورای ششم شهر تبریز در ابتدای جلسه ویژه انتخاب شهردار با تاکید بر حمایت همه جانبه از شهردار منتخب خواستار همکاری تمام اعضا برای پیشبرد مدیریت شهری و آبادانی تبریز شدند اما دقایقی بعد جلسه به تنش کشیده شد.

روح الله دهقان نژاد با بیان اینکه تجربه سال های گذشته به ما پیام می دهد که این کاندیداها به انحای مختلف بالا آمده‌ اند اگر صلاح بدانید سه نفر را دعوت کنیم و همه باهم تاکیداً به اجماع برسیم.

وی با بیان اینکه خروجی رای کم به شهردار منتخب موجب ایجاد برخی سوء تفاهمات می شود افزود: پیشنهادم این است به صورت صریح و شفاف به گونه‌ای رفتار کنیم که بدانیم مردم چهار سال بعد منتخبان خود را قضاوت می کنند.

دهقان نژاد اضافه کرد: من تنها به کسی که خودم در نظر دارم رای می دهم من حرف هایی که شنیدم، هر سه نفر اگر شهردار شوند به نفع شهر نیست، چرا که برخی اعضا با کاندیداها مخالف هستند!

این عضو شورای شهر با بیان اینکه نباید این رای گیری موجب تضاد شود گفت: ما باید با تمام اختلاف سلیقه ها به هم احترام بگذاریم.

روح الله رشیدی دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه نباید اگر به کسی که رای دادیم شهردار نباشد سنگ اندازی کنیم افزود: من در تعیین سرپرست شهرداری به آقای سلیمانی رای ندادم اما نباید امروز با ایشان عناد کنم.

وی با تاکید بر اینکه باید رای گیری کنیم گفت: این بدعت است که بخواهیم به اجماع برسیم، حتماً سلیقه ها متفاوت است و قطعاً ممکن است یک نفر حتی فقط هفت رای بیاورد.

رشیدی افزود: بی تعارف بگوییم که حدی برای این امر نیست و من پنج روز بعد می گویم من هنوز به نتیجه نرسیدم.

وی با اشاره به اینکه به ما تجویز کردند که تا یک ماه می توانید به نتیجه برسید نه که یک ماه را به صورت کامل منتظر باشیم.

روح الله رشیدی با بیان اینکه در هفته های گذشته شهرهای دیگر را برای ما مثال می زدند گفت: شهردار همه کلانشهرها انتخاب شدند و اصفهان و مشهد مکانیزم های تصمیم گیری خود را دارد و کسی دخالت نمی کند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه در تبریز معروف شده که قطعاً برای انتخاب یک نفر هزاران نفر زنگ زده و سفارش می کنند گفت: رای گیری کنید تا خدای نکرده این امر که کسی می خواهد حتماً گزینه خود را انتخاب کند به وجود نیاید زیرا ادعای اخلاق داریم و نباید فرصت پمپاژ بی اخلاقی ها را دهیم!

حکیمه غفوری نیز با بیان اینکه امروز باید رای گیری شود گفت: چرا این لحظه برخی پیشنهادها مطرح می شود!؟

وی افزود: چرا اگر من به نتیجه نرسیدم رای گیری را عقب می اندازم اگر قرار باشد من گزینه خودم را غالب کنم، اگر نشد رای گیری را حذف کنیم کار درستی نیست.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه دیدگاه ها نسبت به ما بسیار منفی می شود با این تفره رفتن ها افزود: از دیروز فرصت برای اجماع بود و امروز با رای گیری شهردار انتخاب می کینم و علیه کسی جبهه نمی‌گیریم لذا از مردم و اصحاب رسانه بابت این تاخیر عذرخواهی می کنم.

رئیس شورای شهر نیز با بیان اینکه این دیدگاه ها دغدغه برای شهر است و نباید انتقادات را به چشم حمله نگاه نکنیم گفت: جمع هر چه بگوید من آن‌ کار را رای گیری خواهم کرد.

نائب رئیس شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه همه عزیزانی که کاندیدا شده بودند برای تقبل کاندیداتوری قبول زحمت کردند که از آنها ممنونیم گفت: اگر گزینه‌ای که انتخاب اول ما نیست رای بیاورد همه باید حمایت کنیم.

وی افزود: تا آنجا که فرد به نفع شهروندان کار کند با تمام توان حتی اگر نفر منتخب من نباشد همکاری میکنم

وی با بیان اینکه فرهنگ احترام به تصمیم جمع باید جا بیفتد گفت: چرا که ما باید مطیع انتخاب جمع باشیم و حمایت کنیم نه که سنگ اندازی کنیم.

سیدکاظم زعفرانچی نیز با بیان اینکه بعضی صحبت‌ها ما را در تقابل میگذارد گفت: گاهی ادبیاتی به‌کار ‌می‌رود که در نگاه مردم تشخیص داده نشود که این انگور و عنب و اوزوم است اما زاویه نگاه ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه قبل از این به آقای نوین شهردار سابق تبریز زنگ زدم که شما نیز جزو گزینه ها هستید گفت: ایشان گفت من شهردار هفت نفر نمیشوم.

این عضو شورای شهر با پیشنهاد اینکه یک کاندیدا با اکثریت نظرات شهردار شود افزود: شاید صعب باشد و سخت اما با تعداد بیشتر آرا پشتوانه بیشتر می شود و تمامی اعضا نظرات محترمی دارند و همه کاندیداها معایب و محسنات دارند.

زعفرانچی‌ با بیان اینکه کارها باید تسریع شود و به همین جهت سرپرست برای این امر انتخاب می‌شود.

علی‌نوای باغبان نیز با بیان اینکه این طور نیست که در این جلسه باید رای گیری کنیم و شهردار انتخاب شود گفت: دستور جلسه بررسی انتخاب شهردار است و قانون مشخص کرده که ما یک ماه برای معرفی شهردار فرصت داریم.

وی افزود: اگر آخرین دقایق است بگوییم باید امروز تمام کنیم، قانون به ما اجازه داده که تا یک ماه شهردار انتخاب کنیم. همان قانون اجازه داده سه ماه برای معرفی شهردار فرصت داریم.

محمدحسن اسوتچی نیز با اشاره به اینکه جهت تسکین نگرانی عزیزان باید بگویم این دغدغه مهمی است و اگر اینطور شود بهتر هم هست گفت: در شورای سوم شهردار با ۶ رای، شورای چهارم ۱۱ و در  شورای پنجم با ۷ رای شهردار انتخاب شد و اتفاقی نیفتاد.

وی افزود: جناب آقای برگی من به شما رای ندادم اما امروز تمام سوالات ذهنی من پاسخ داده شده و با دیدن محسنات شما این امر را می گویم که همه سوالات ذهنی من رفع شد.

وی با بیان اینکه آقای دبیری چهارسال رئیس شورا بود، من هیچوقت به ایشان رای ندادم، هر وقت هم سوالی کردم، این بزرگوار مودبانه برخورد کرده است و گاهی حرفمان درآمده و رفع کردیم پس برای همین دغده نداشته باشید که رای کم نشانگر اذیت کردن شهردار باشد.

پرویز هادی نیز با بیان اینکه شهر با وجود سرپرست به نحو احسنت اداره می شود گفت: پروژه ها جلو می رود و مشکلی نیست که عجله کنیم در گذشته این اتفاق افتاده و چهارسال از فرد منتخب انتقاد شده است!

وی افزود: اگر امکان دارد با کمی تامل انتخاب کنیم فرصت باشد تا صحبت ها مفصل ادامه پیدا کند.

همچنین در حاشیه این جلسه فریدون بابایی اقدم عضو شورای شهر نیز که از حضور در شورای شهر استعفا داده است در جلسه فوق العاده انتخاب شهردار حضور یافت و با بیان اینکه من همچنان مصمم به تصمیم خود هستم گفت: با وجود اینکه از من خواسته شد از طریق بسیاری از کسانی که به من محبت داشتند از این‌ کار صرف نظر کنم اما من نسبت به تصمیم خود همچنان مصمم هستم!

وی افزود: در این جلسه با توجه به دلایلم برای استعفا حضور یافتم و امیدوارم توانسته باشم درس صداقت به برخی ها داده باشم.

گفتنی است اعضای شورای شهر در جلسه روز یکشنبه شورا باید بر اساس قانون، استعفای فریدون بابایی اقدم را بررسی و رای به قبول یا رد استعفای این عضو شورای شهر دهند…

شایان ذکر است عباس رنجبر به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس از سال ۸۶ به مدت سه سال فعالیت کرده و فارغ‌ التحصیل مهندسی در مقطع لیسانس و مدیریت در مقطع فوق لیسانس بوده و پیش از این سمت‌هایی را در شهرداری شهرهای تبریز و تهران داشته است، آخرین سمت وی نیز فرمانداری شهرستان مرند بود که قبل از تصدی مدیرعامل منطقه آزاد ارس به مدت ۱۸ ماه فرماندار این شهرستان بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.