ورود پنجاهمین محموله واکسن کرونا به کشور

به گزارش عصر آزادی آنلاین، پنجاهمین محموله واکسن کرونا بامداد امروز (شنبه) وارد کشور شد و به‌صورت حمل یکسره در اختیار نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

با ورود این محموله، مجموع واردات واکسن کرونا از ۵۰ میلیون دز عبور کرد.

جمال ارونقی معاون فنی گمرک در حاشیه تخلیه این محموله در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: تشریفات گمرکی این محموله و مطابقت لازم، بلافاصله و در داخل هواپیما انجام شد.

وی با بیان اینکه این پنجاهمین محموله واکسن‌های وارداتی کروناست، افزود: در ۴۹ محموله قبلی، حدود ۴۷ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است.

ارونقی اضافه کرد: حدود ۴۵ درصد از کل واکسن‌های وارداتی در همین ماه و ۵۵ درصد دیگر در هفت ماه گذشته وارد شده است.

طی هفته های اخیر واردات واکسن شتاب مضاعفی گرفته و روز پنجشنبه ۱۸ مرداد نیز جمعیت هلال‌احمر نوزدهمین محموله واکسن کرونا حاوی پنج میلیون دُز واکسن را وارد کرد و تحویل وزارت بهداشت داد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته(جمعه) گفت: تا به امروز ۳۵ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و تا پایان شهریور ماه نیز ۴۰ تا ۵۰ میلیون دز وارد می‌شود.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری ۱۸ شهریور ماه از واردات حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تا پایان آبان امسال خبر داد و گفت: واکسیناسیون گسترده و مهار اپیدمی کرونا اولویت مهم دولت سیزدهم است.

تا کنون ۲۱ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۹ دُز رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه یکم شهریور ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان ارائه برنامه خود اعلام کرد واکسیناسیون تا پایان بهمن سال جاری به پایان می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.