واردات 12 میلیون واکسن سینوفارم تک دُزی ویژه دانش آموزان به کشور

دبیرکل جمعیت هلال احمر از واردات 12 میلیون واکسن سینوفارم تک دُزی ویژه دانش آموزان به کشور خبر داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمد حسین قوسیان مقدم، سخنگو و دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: قرار است در مهرماه 12 میلیون واکسن سینوفارم تک دُزی توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت داده شود و وزارت بهداشت در اسرع وقت این واکسن ها را به دانش آموزان سراسر کشور تزریق خواهد کرد.

وی افزود: واکسن سینوفارم تک دُزی نوعی واکسن کروناست که در کشور چین تولید شده است و چینی ها هم از همین واکسن برای واکسیناسیون صد میلیون دانش آموز خود استفاده کرده اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر متذکر شد: واکسن سینوفارم تک دُزی با سایر واکسن های سینوفارم متفاوت است و چینی ها از آن برای واکسیناسیون زنان باردار و افراد زیر 20 سال استفاده می کنند. اساسا هم واکسن های تک دُز، برای افراد جوان تر مصرف می شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: واکسن سینوفارم تک دُزی کارآیی بالایی دارد و چینی ها هم برای واکسیناسیون صد میلیون دانش آموز خود، از همین واکسن استفاده کرده اند. همچنین واکسن هایی که ما وارد می کنیم، تولید 2 تا 3 روز قبل هستند و بنابراین در برابر تمام سویه هایی که تا آن زمان در دنیا ظاهر شده اند، مقاوم هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.