روزانه نزدیک به ۹۰۰ آزمایش کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تعداد نتایج مثبت آزمایش کرونا طی هفته قبل روزانه بیش از یکهزار مورد بود، گفت: اکنون از ۲ هزار آزمایشی که در استان انجام می‌شود، نزدیک به ۹۰۰ مورد مثبت است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، عباسعلی درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: اگرچه از پیک پنجم کرونا در آذربایجان‌شرقی عبور کردیم اما روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان بسیار کند و شکننده است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تعداد فوتی‌ها فعلا کاهش ندارد.

وی افزود: اکنون یکهزار و ۸۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند و از ۲۱ شهرستان استان وضعیت ۶ شهرستان تبریز، بناب، مراغه، میانه، مرند و ملکان همچنان قرمز است.

به گفته وی وضعیت شیوع کرونا در سه شهرستان خداآفرین، هوراند و چاراویماق زرد و بقیه شهرستان‌ها نارنجی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان به لحاظ ابتلا به کرونا رتبه ۲۶ کشور را دارد، بیان کرد: آذربایجان‌شرقی در زمینه واکسیناسیون نیز با واکسینه کردن حدود ۶۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

درستی توصیه کرد: هنوز واکسیناسیون به سطحی نرسیده که به صورت کامل در جامعه مصونیت ایجاد کند و بر این اساس مردم باید در زمینه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی جدی باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.