مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران: نقش فعالان فضای مجازی برای تبیین اهداف دفاع مقدس انکارناپذیر است

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: گردهمایی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس سی ام شهریور در مصلی اعظم تبریز برگزار می‌شود که سخنرانی رئیس جمهور کشورمان از طریق ارتباط تصویری، یکی از برنامه‌های ویژه تدارک دیده شده برای این گردهمایی است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس دیروز (یکشنبه) با خبرنگاران رسانه های گروهی دیدار و به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی زاده با اشاره به اینکه ۴۱ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، برنامه ویژه روز سی‌ام شهریور با حضور یک هزار و ۱۰۰ نفر از نیروهای مردمی در مصلای بزرگ تبریز، برگزاری رژه موتوری نیروها، استماع سخنان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، عطر افشانی و گلباران گلزار شهدای وادی رحمت و شهرستان‌ها، نمایشگاه ادوات و تجهیزات نظامی آذربایجان شرقی در محل پارک ائل گولی بدون غرفه بندی به دلیل شرایط پروتکل های بهداشتی کرونا، اجرای رزمایش سپاه پاسداران مستقر در استان، اجرای برنامه های شب خاطره، تبیین و تحلیل رشادت‌های شهدای جنگ تحمیلی در فضای مجازی و غیره از جمله برنامه‌های این هفته می باشد.
وی با اشاره به اینکه قرار است از برترین فعالان حوزه دفاع مقدس با حضور امام جمعه تبریز تجلیل به عمل آید افزود: یک برنامه ویژه تلویزیونی نیز طی این هفته به صورت پخش زنده و با حضور مقامات استانی در محل عمارت پارک بزرگ ائل گولی تبریز پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
عباسقلی زاده موزه دفاع مقدس تبریز را یک پروژه بسیار بزرگ قلمداد کرد و ادامه داد: متاسفانه این موزه تاکنون تکمیل نشده و امیدواریم امسال شهرداری تبریز بتواند با تحقق بودجه مصوب آن، شاهد بازگشایی این مکان عرفانی باشیم.
وی اضافه کرد: واقعیت این است که در تمام نقاط جهان، احداث موزه های جنگ بر عهده شهرداری هاست زیرا سپاه مسئول ایجاد موزه دفاع مقدس نیست و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز تنها وظیفه تامین موارد نرم افزاری و تدارک برنامه ها را برعهده دارد.

عباسقلی زاده یادآور شد: تامین‌کننده نیازمندی های موزه بر عهده دولت و بخش دیگری نیز برعهده شهرداری‌ها است که باید هر کدام ۴۰ درصد از تامین محتوای آن را انجام رسانند و خیرین نیز برای ۲۰ درصد باقی مانده، حمایت نمایند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳ میلیارد تومان از سوی شهردار وقت تبریز برای تکمیل موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی اختصاص یافته بود که تنها ۸۵۹ میلیون تومان اختصاص یافت و بینی می‌شود در صورت تامین بودجه در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
وی با ذکر این نکته که بیش از ۱۱۰۰ ساعت خاطره و مطالب مربوط به شهدا را در اختیار داریم تاکید کرد: این مطالب مستند باید به کتاب تبدیل شوند و فعالان حوزه فضای مجازی می توانند در این خصوص همکاری خوبی را به انجام رسانده و در توزیع گسترده آنها سهیم باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.