فوتبال منهای پلیس؟!

“عصرآزادی” بازی جنجالی و پرتنش فوتبال لیگ جوانان آذربایجان شرقی را بررسی می کند؛

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده:
دیدار برگشت دو تیم ارس تجارت تبریز با باران اسپورت مرند از نیمه نهایی لیگ استانی آذربایجان شرقی عصر سه شنبه گذشته در ورزشگاه تختی مرند برگزار شد.
این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود تیم ارس تجارت تبریز جریان داشت که در دقیقه ۸۰، هواداران تیم باران اسپورت مرند به زمین بازی هجوم آورده و با چاقو و قمه به بازیکنان ارس تجارت حمله ور شدند.
در این رویداد تلخ ۷ نفر زخمی و به بیمارستان کوه کمری مرند منتقل شدند که ۴ نفر از زخمی ها سرپایی درمان شده و ۳ نفر دیگر نیز به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.
آن طور که در همان روز اعلام شد یکی از بازیکنان ارس تجارت تبریز در جریان زد و خوردهای داخل میدان، بینایی‌ خود را به طور کامل از دست داد اما این قضیه چند روز بعد تکذیب گردید.

▪️یکی از جنجالی ترین مسابقات فوتبال در مرند رقم خورد

هر از گاه در فضای مجازی از درگیری در مسابقات ورزشی از جمله فوتبال در استان های کم برخوردار کشور منتشر می شد که حالا در سایه بی کفایتی و ناکارامدی مفرط مسئولان ورزش آذربایجان شرقی، یکی از جنجالی ترین مسابقات فوتبال در شهرستان مرند رقم خورد که نتایج فاجعه باری در پی داشته و نام مرند را ورد زبان جامعه ورزشی کشور نموده است!
در نتیجه درگیری شدیدی که در غیاب نیروهای امنیتی و حراستی ورزشگاه رخ داد اما، حال این سوال مطرح می شود که هیات فوتبال آذربایجان شرقی و اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولیان ورزش بر چه اساسی اقدام به برگزاری مسابقه فوتبال بدون حضور نیروهای امنیتی کرده اند؟!
هیات فوتبال آذربایجان شرقی، نیروی انتظامی و مراجع قضایی شهرستان مرند پس از درگیری خونین در دیدار نیمه نهایی لیگ جوانان آذربایجان شرقی در این شهرستان به پرونده ورود کرده‌اند.
بر اساس گزارشات رسیده، فعلاً سه نفر از ضاربان بازداشت شده‌اند و حال عمومی مصدومان مساعد است.

▪️مگر دوران توحش و قمه کشی به پایان نرسیده است؟

با یک نگاه گذرا می توان دریافت که حراست ورزشگاه چگونه اجازه داده است تا تعدادی از هوادار با اقلام ممنوعه و سلاح های سرد وارد محیط ورزشی شده و در موقع بی نظمی، آنها را از آستین خود درآورند؟!
مرد اول مدیریت فوتبال آذربایجان شرقی با چند دهه ریاست ناکارآمد و بی ثمر بر فوتبال استان به عنوان یکی از مسئولان این رویداد تلخ که به گفته برخی منابع، فاجعه از دست رفتن بینایی یک جوان و تغییر سرنوشتش ختم شد باید پاسخگوی افکار عمومی و جامعه فوتبال باشد که چگونه با وجود محدودیت کرونا یک مسابقه رسمی فوتبال با حضور هواداران قمه به دست و بدون رعایت اصول امنیتی برگزار شده است!
مدیران ورزش و جوانان باید جوابگوی این فاجعه تلخ در شهرستان مرند باشند و باید نقش نیروهای امنیتی و حراستی از سوی متولی ورزش استان دقیقاً مشخص شود.
به راستی مگر دوران توحش و قمه کشی در ایران به پایان نرسیده که در یکی از شهرستان های آذربایجان باید شاهد این ماجراها باشیم و مخالفان و تنگ چشمان فوتبال این دیار فرصت سوءاستفاده های همه جانبه را به دست آورند!؟

▪️بازی رفت و برگشت در یک شهر برگزار نمی شود!

یکی از اعضای تیم ارس تجارت ارس که نخواست نامش منتشر شود گفت: در هیچ جای دنیا بازی رفت و برگشت در یک شهر برگزار نمی شود، اول به دلیل نبودن آمبولانس، بازی رفت را سه بر صفر به سود تیم میهمان (مرند) اعلام کردند ولی ما سند و مدرک ارائه کردیم که آمبولانس در راه تصادف کرده و به این دلیل به ورزشگاه نرسیده است.
او افزود: این اسناد مورد قبول واقع شد و رای به برگزاری بازی رفت و برگشت در مرند داده شد لذا ما نگرانی خود را از تنش های احتمالی به هیئت فوتبال اعلام کردیم ولی آنها اطمینان دادند که مشکلی پیش نمی آید؛ حتی گفتند که یگان ویژه هم خواهد آمد و چند نیروی محسوس هم از طرف هیئت فوتبال در محل برگزاری حاضر خواهند شد اما این امر خیلی به طول انجامید و وقتی آمدند که همه چیز تمام شده بود!

▪️اعضای هیات فوتبال شهرستان مرند نقره داغ شدند

طی احکامی توسط کمیته انضباطی هیات فوتبال آذربایجان شرقی، رئیس و اعضای اجرایی هیات فوتبال مرند با صدور دستور موقت برکنار و فعالیت‌شان به تعلیق درآمد.
کمیته انظباطی هیات فوتبال استان به دلیل آنچه در بازی بین تیم های ارس تجارت تبریز و باران اسپورت مرند، در شهرستان مرند اتفاق افتاده بود با صدور احکامی فعالیت ریاست هیات فوتبال مرند و اعضای اجرایی این هیات را تعلیق کرد و فعالیت این نفرات در حوزه فوتبال، فوتسال و مدرسه فوتبال را باطل اعلام نمود!
همچنین این کمیته در ادامه، برخی از اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم باران اسپورت مرند را نیز که در آغاز فاجعه فوتباای اتفاق افتاده دخیل بودند را تا اطلاع ثانویه محروم کرد.

▪️هیچگونه هماهنگی با پلیس صورت نگرفته بود!

فرمانده انتظامی شهرستان مرند از دستگیری ۳ نفر از افراد تماشگرنما که در مسابقه فوتبال اقدام به درگیری و ضرب و جرح بازیکنان کرده بودند، خبر داد.
سرهنگ محمد جلیلیان گفت: عصر سه شنبه و در حین برگزاری مسابقه فوتبال جوانان زیر ۱۸ سال بین تیم شهرستان مرند و یکی از تیم های جوانان تبریز به علت باخت تیم شهرستان مرند، در دقایق پایانی بازی مشاجره لفظی بین بازیکنان دو تیم اتفاق افتاد که متعاقب آن تعدادی از افراد تماشگرنما وارد زمین شده و با بازیکنان تیم تبریزی درگیر شدند.
وی افزود: در این درگیری ۳ نفر از بازیکنان مصدوم شدند که در نهایت با حضور نیروهای انتظامی مستقر در شهرستان مرند، موضوع خاتمه یافت.
جلیلیان اضافه کرد: ۳ نفر از عاملین اصلی ضرب و جرح بازیکنان دستگیر و شناسایی شده و سایر عوامل درگیری در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان ذیربط باید برای نحوه برگزاری مسابقات توضیح دهند یادآور شد: برای برقراری نظم و امنیت این مسابقه ورزشی هیچگونه هماهنگی قبلی با پلیس شهرستان صورت نگرفته بود!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.