نقش روستاييان و عشاير آذربايجان شرقی در تحقق اقتصاد مقاومتی ستودنی است

پيام تبريک رئيس سازمان جهادکشاورزی آذربايجان شرقی به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشاير

رئيس سازمان جهادکشاورزی آذربايجان شرقی به مناسبت پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و عشاير ضمن تبريک اين روز تاکيد نمود: رويکرد دولت سيزدهم و وزارت جهادکشاورزی در راستای احيای ماموريت هاي جهادسازندگی نشان دهنده جايگاه والای روستاها و عشاير در دولت آيت الله رئيسی دارد.
عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، متن کامل پيام مهندس اکبر فتحی به شرح زير می باشد:
بدون شک يکی از اولويتها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ويژه و خدمت رسانی به روستاييان و عشاير بوده است. اين مهم به عنوان يکی از راهبردهای اصلی در بيانات امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنين يکی از ماموريتهای ويژه دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.
مناطق روستايی و عشايری کشور که در بيانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کانون توليد و ارزش آفرينی معرفی می شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تامين امنيت غذايی، فرهنگی و مرزهای ايران اسلامی هستند که اين موضوع نشان از جايگاه والای روستاييان عزيز و عشاير غيور در کشور دارد.
قشر روستايی و عشايری قشری پايبند به اسلام و انقلاب بوده و اين قشر قبل از اينکه مصرف کننده باشند، توليد کننده هستند و بايد گفت روستاييان و عشاير مصداق بارز و واقعی اقتصاد مقاومتی هستند که کمترين هزينه را برای دولت داشته و بيشترين بهره وری و توليد را داشته و نقش آنان در تحقق اقتصاد مقاومتی ستودنی است و رويکرد جديدی که در دولت سيزدهم و وزارت جهادکشاورزی در راستای احيای ماموريتهای جهاد سازندگی برای رفع ريشه‌ای مشکلات روستاها و مناطق محروم و احيای اقتصاد روستايی ايجاد شده فرصتی است که بايد مورد توجه قرارگیرد و تقويت شود که این امر نشان دهنده جايگاه والای روستاها و عشاير در دولت حضرت آيت الله رئيسی می باشد.
توجه ويژه و محوری به مناطق روستايی و ارتقاء شاخصهای توسعه پايدار در روستاها از جمله اولويتهای اساسی است که با برنامه ريزی و اختصاص تسهيلات و امکانات لازم خاصه در جهت تحقق مهاجرت معکوس به کانونهای توليد و اعتلای معيشت و اقتصاد روستاييان صورت گرفته است و امروز می توان گفت توسعه مشاغل روستايی و گردشگری در قالب بومگردی در روستاها، توسعه کشاورزی، گياهان دارويی و دامپروری و ايجاد بستر مناسب برای عرضه محصولات و توليدات روستايی از جمله دستاوردهايی است که روستا را به فضايی پرنشاط برای زندگی در اين مناطق تبديل کرده است .
اينجانب ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشاير را به روستائيان و عشاير عزيز به ويژه مديرکل محترم امور عشاير استان و همکاران تلاشگر ايشان تبريک عرض نموده اميدوارم با توجه به ظرفيتهای ارزشمندی که روستاهای آذربايجان شرقی و عشاير غيور دارند؛ شاهد ارتقای شاخصهای توسعه پايدار و پيشرفت و آبادانی هر چه بيشتر در آنها باشيم. ان شاء الله

اکبر فتحی
رئيس سازمان جهادکشاورزی استان آذربايجان شرقی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.