آمریکا برای احیای داعش در افغانستان تلاش می کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از تلاش آمریکا برای احیای داعش در افغانستان خبر داد و گفت: آمریکا قصد دارد با ایجاد ناامنی در افغانستان و حمایت از داعش زمینه‌ی اقدامات نظامی و مداخله در امور افغانستان را فراهم کند و این تهدید اگر در نطفه خفه نشود، موجب ایجاد خطرات گسترده‌ی امنیتی در منطقه خواهد شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: هر انسانی که نتواند زمینه حضور و ظهور تقوا را در وجود خود فراهم کند بدون تردید قربانی شهوات شیطانی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز عصای سفید، تجلیل از نابینایان را وظیفه‌ی همه دانست و افزود: نابینایان عزیز از هوش بالایی برخوردار هستند و باید با استفاده از این عزیزان در ادارات مختلف، زمینه‌ی اشتغال آنها فراهم شود.

آل هاشم سپس به فرارسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: چرا ما مسلمانان باید دنبال اختلاف برویم؛ خدایمان و دینمان و کتابمان یکی است و دشمن مان نیز یکی است، چرا باید با یکدیگر اختلاف داشته باشیم؟

امام جمعه تبریز اضافه کرد: چرا الان بین ایران و آذربایجان اختلاف می‌اندازند؟ می‌خواهند دو ملت مسلمان را از یکدیگر جدا کنند اما بدانند که به قدری دل‌هایشان یکی است که هیچوقت از یکدیگر نمی‌توانند جدا شوند.

وی هم چنین به تحرکات اخیر در افغانستان اشاره و بیان کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران می‌تواند تهدید باشد و سیاست‌های شکست خورده این کشور را در افغانستان پیش ببرد، داعش است و برای همین برای احیای داعش تلاش می‌کند.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: این تهدیدی است که اگر در نطفه خفه نشود موجب نا امنی در منطقه می‌شود. راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران در منطقه و جلوگیری از تکرار فجایع است. از مجامع بین المللی می‌خواهیم تأمین امنیت مردم رنج دیده افغان را در نظر بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.