وزیر کشور: تبریز محلی برای توسعه دیپلماسی با کشورهای آذربایجان و ترکیه می باشد

“عصرآزادی” از آیین معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی گزارش می دهد؛

✔️ دادستان عمومی و انقلاب تبریز دستور رسیدگی جدی به موضوع هتک حرمت استاندار جدید آذربایجان شرقی را صادر کرد

? عصرآزادی/ شهرام صادق زاده

آیین تکریم و‌ معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی با حواشی جالبی از گریه کردن استاندار سابق تا سیلی خوردن استاندار جدید همراه بود.

آنچه که در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی به وقوع پیوست نشان داد حلقه امنیتی برگزارکنندگان مراسم از اهمیت خاصی برخوردار است که ظاهراً در این مراسم از اذهان دور ماند!

در این مراسم وزیر کشور، معاون قوه قضاییه، نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان، روسای ادارت کل استان، اعضای شوراهای شهر، استانداران پیشین، علما و روحانیون، اساتید دانشگاهی و سایر اقشار حضور داشتند و سیلی خوردن استاندار جدید، حضار را در بُهت و تفکر فرو برد!

دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز بلافاصله پس از اتمام مراسم، دستور رسیدگی جدی به این قضیه را صادر کرد تا اصل موضوع هتک حرمت به استاندار جدید آذربایجان شرقی روشن شده و به شایعاتی که در این خصوص از جمله تزریق واکسن کرونا به همسر ضارب توسط یک مرد، اختلاف مالی، سهم خواهی، مظلوم نمایی و غیره دست به دست  می گردد پایان داده شود.

▪️سردار خرم در روزهای سخت زلزله های میانه و سراب در کنار مردم بودند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌ جمعه تبریز در سخنرانی خود یادی از مرحوم پرهیزکار استاندار فقید آذربایجان شرقی و مرحوم راستگو معاون فقید سیاسی و‌ امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نمود.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم از تجربه فعالیت با سه استاندار در پنج سالی که امام جمعه تبریز است گفت و از همراهی و اهل مشورت بودن محمدرضا پورمحمدی به نیکی یاد کرد.

امام‌جمعه تبریز فراجناحی بودن پورمحمدی را بسیار ارزشمند خواند و نقش پدری وی برای تمام ادارات و‌ دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی را ارژشمند خواند و افزود: من شهادت می دهم که ایشان هیچ وقت با نظر سیاسی و جناحی در مشکلات استان گام برنداشتند.

وی با اشاره به اینکه سردار خرم در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در حوزه مسائل امنیتی فعال بوده و در شناخت مشکلات استان به روز هستند گفت: در ۴ سال حضور ایشان در سپاه عاشورا از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، ادارات و نهادها شناخت دارند و در روزهای سخت به ویژه زلزله های میانه و سراب در کنار مردم بودند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در بحث تهیه بسته های معیشتی با هماهنگی خیّرین در طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نقش آفرین بودند.

وی تاکید کرد: آقای خرم شناخت خوبی به مسائل مرزی دارند و در جریان سال ۹۸ دشمنان نظام می‌خواستند آشوبی را راه اندازی کنند که سردار خرّم به همراه فرمانده انتظامی، مدیرکل اطلاعات استان و با راهنمایی استاندار دانشمند به‌ عنوان رئیس شورای تامین استان الحمدلله هیچ مشکلی پیش نیامد!

▪️از اینکه استاندار هستم و مردم با چالش مواجه هستند خودم را نفرین کردم!

 

سخنرانی محمدرضا پورمحمدی استاندار سابق آذربایجان شرقی نیز با حاشیه های جالبی همراه بود؛ از ماجرای یک کامنت تا گریه هایی برای یک شهروند تبریزی!

وی در بخشی‌ از سخنان خود از برخی مسئولان کشوری دولت دوازدهم انتقاد کنایه آمیزی کرد و حضور شخص وزیر کشور دولت سیزدهم در تبریز را بسیار حائز اهمیت خواند!

بازگشت امضای حکم استانداران به رئیس جمهور از دیگر کنایه های استاندار سابق بود زیرا او امضای حکم استانداران توسط رئیس جمهور را مغتنم خواند.

پورمحمدی در ادامه به یکی از اظهارات خود و بازتاب اینستاگرامی آن اشاره کرد و گفت: من یک مصاحبه کردم و گفتم که در دوران استانداری ما همه بلایای طبیعی و غیرطبیعی اتفاق افتاد به جز شهاب سنگ که یک نفر کامنت نوشت: شهاب سنگ، هم خودتون و دولت تون هستید که انشاالله می روید!

وی افزایش صادرات آذربایجان شرقی را نیز یکی از موفقیت هایش در استان خواند و اظهار داشت: در فضای قمر در عقرب اقتصاد کشور هیچ واحد اقتصادی در آذربایجان شرقی به گِل ننشسته اند.

استاندار سابق آذربایجان شرقی با بیان خاطره ای تلخ افزود: در مسیر بازگشت از استانداری به خانه بودم که مردی را دیدم که زانوهایش را بغل کرده، ابتدا فکر کردم بیمار است و به گفت و گو با وی پرداختنم، این مرد میانسال گفت: بیمار نیستم، اما شرمنده اهل و‌ اعیالم هستم و به همین خاطر نمی توانم به خانه برگردم!

پورمحمدی اضافه کرد: کمکی کردم و تا یک مسیری با هم پیاده راه رفتیم در طول مسیر او مرا دعا می کرد و من خودم را نفرین می کردم که من چه استانداری هستم که مردم با این چالش ها مواجه هستند.

▪️اگر خودم استاندار بودم ظرف یک ماه زمین بیمارستان را تحویل می‌دادم!

 

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه مشکل استان در این سال‌ها تمام‌ کنندگی بود گفت: مثلاً برای سدها تامین اعتبار شده و پروژه‌‌ها با پیشرفت ۹۸ درصدی متاسفانه تا به حال به بهره‌برداری نرسیده‌اند!

محمدحسین فرهنگی ادامه داد: مسئله بدهکاری نباید مانع آبگیری یک سد مهم در تبریز شود لذا از استاندار جدید انتظار داریم این پروژه‌‌ها را با زمان‌بندی مشخص به بهره‌برداری برسد.‌

وی افزود: آذربایجان‌ شرقی بیشترین ذخایر معدنی استان را دارد اما در استحصال و صنایع پایین‌دستی عقب مانده است لذا اگر نفلین سینیت سراب به بهره‌برداری برسد در کنار استخراج آلومینا به‌ قدری سیمان تولید می‌شود که می‌توان کل جاده‌های کشور را آسفالت بتنی کرد.

فرهنگی اضافه کرد: برای احداث بزرگ‌ ترین بیمارستان تامین‌ اجتماعی علی‌رغم تخصیص بودجه یک قطعه زمین نتوانستیم تحویل‌شان دهیم و این خنده‌دار است، اگر خودم استاندار بودم ظرف یک ماه این زمین را تحویل می‌دادم!

وی افزود: انتظارمان از آقای خرم این است که با زمان بندی مشخص بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام و سدهای شهید مدنی و ونیار را انجام دهد.

فرهنگی یادآور شد: بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی استان باید تسریع شود، ما ذخایر بسیار غنی داریم، اما در استحصال مشکل داریم. پروژه ذوب مس و نفلین سینیت سراب باید تسریع شود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از نفلین سینیت سراب شاهد جهش تولید و حل مشکل بیکاری در منطقه خواهیم بود.

▪️استاندار رئیس جمهور هر استان است و همه باید با استاندار همکاری کنند!

 

وزیر کشور در این مراسم با اشاره به اینکه مسئول باید طوری باشد که مردم او را از خود بدانند گفت: زمانی که مردم احساس کنند یک مسئول از خودشان است آن وقت مردم سالاری دینی اتفاق می‌افتد.

احمد وحیدی با ذکر این نکته که مسئول باید نسبت به مشکلات و‌ ناراحتی مردم، ناراحت باشد ادامه داد: اشک های آقای پورمحمدی نشان از صداقت شان داشت لذا درس ما از رسول اکرم (ص) این است که پیمودن راه آن حضرت سرلوحه وظیفه مان باشد.

وی افزود: آذربایجان مهد علم، عرفان و شهادت است که اینها چیز کمی نیست و بیش از زر مادی، زر معنوی دارد، لذا کجاست که در برابر عظمت نام علامه طباطبایی، علامه امینی، شهید مدنی و شهدا تعظیم نکنند!

وحیدی با اشاره به اینکه نسل جوان وظیفه سنگینی دارند تا با بهره گیری از این طرفیت ها دنبا را تحت تاثیر قرار دهند اضافه کرد: نباید این ظرفیت را کم بگیریم که نعمت های بزرکی هستند و شهریار بزرگ با اخلاص و بزرگی روز شعر فارسی را به نام خود کرده است.

وزیر کشور اظهار کرد: این استان نقطه وصل ما به کشورهای شمالی است و محلی برای توسعه‌ دیپلماسی با آذربایجان و ترکیه می باشد لذا تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای همه کشورهای همجوار است و باید همه آنها را تغذیه کند.

وحیدی تاکید کرد: استاندار، رئیس جمهور هر استان است و همه باید با استاندار همکاری کنند، و رئیس جمهور نیز تاکید کرده است که انتخاب همه مدیران کل باید با نظر استانداران باشد تا استان به جایگاه حقیقی خود که استحقاقش را دارد، برسد.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به همه کمبود‌هایی که در کشور وجود دارد در میدان بودن مردم و مسئولان نشان‌هایی از نزدیک شدن پیروزی و آسایش است.

▪️در بین اظهارنظرهای منتشر شده همرزم بودن ضارب با خرم بسیار جالب بود!

 

استاندار جدید آذربایجان‌شرقی در مراسم معارفه خود و در حضور وزیر کشور، معاون قوه قضاییه، امام‌ جمعه تبریز و سایر مسئولان لشگری و کشوری هنگام سخنرانی مورد هتک حرمت قرار گرفت و از سوی یک شخص سیلی خورد!

پس از گذشت لحظاتی از این برخورد فیزیکی با استاندار جدید که فرمانده سپاه بود خبرگزاری فارس ادعا کرد فردی به نام علیزاده که گویا از پرسنل نیروهای مسلح بوده به دلایل نامشخص و خصومت شخصی به طور ناگهانی بر روی سِن رفته و اقدام به سیلی‌ زدن زین‌العابدین خرم هنگام سخنرانی نموده است!

دقایقی پس از انتشار ویدئوی مربوطه که به سرعت در فضای مجازی دست به دست گردید اظهارات ضد و نقیضی از سوی برخی منابع آگاه منتشر گردید که نشان دهنده اهمیت موضوع بود.

برخی ها گفتند ضارب مسئله شخصی با عابدین خرم داشته و از سر خصومت به وی سیلی زده است و عده ای دیگر او را فرزند شهید و مسئول سابق کارگزینی سپاه استان خواندند، کمااینکه در بین اظهارنظرهای منتشر شده، بازنشسته بودن ضارب به همراه همرزم بودن با خرم نیز عنوان گردید اما او، این موارد را ردّ کرد!

پس از گذشت دقایقی دیگر اما، استاندار جدید آذربايجان‌ شرقی پس از اینکه آرامش خود را حفظ کرده و از هر گونه واکنش متقابل خودداری نموده بود گفت که ضارب را نمی شناسد و شاید در مجموعه سپاه خدمت کرده باشد ولی او را می بخشد و شکایتی ندارد.

او همچنین در پشت تریبون اعلام کرد که از قبل، از احتمال وقوع چنین اتفاقی اطلاع داشت اما ترجیح داده که مراسم را به دلیل اهمیت آن تعطیل نکند!

در نهایت هم محافظان سالن، فرد متعرض به استاندار جدید را از محل حادثه دور کردند و حُضار با سردادن شعار “استاندار ولایی حمایتت می‌کنیم” به حمایت از استاندار جدید پرداختند.

☝عکسها از: امیرحسین نامی و خلیل غلامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.