رئیس اتاق بازرگانی تبریز در جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم: مهاجرت سرمایه گذاران یک ضایعه دردناک است

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر تبدیل کفش چرم تبریز به یک برند معتبر ملی گفت: باید شاهد احداث و تاسیس واحدهای تولیدی بزرگ در حوزه چرم و کفش آذربایجان شرقی باشیم.

یونس ژائله در جلسه ای که با حضور اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم آذربایجان شرقی برگزار شد با تاکید بر وجود نقشه راه برای آینده صنعت چرم و کفش افزود: از اتحادیه صادرکنندگان چرم انتظار داریم تدوین کننده این نقشه راه باشد چرا که بدون استراتژی های صحیح نمی توانیم شاهد تبدیل کفش چرم تبریز به یک برند معتبر ملی باشیم.

وی با اشاره به توان و پتانسیل تبریز در حوزه چرم و کفش و بی مانند بودن فرهنگ کار در این شهر ادامه داد: هم اکنون قطار تکنولوژی و پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سراسر جهان با سرعت در حال حرکت است و اگر ما متناسب با سرعت این قطار حرکت نکنیم، از قافله پیشرفت و توسعه جا خواهیم ماند!

ژائله با تاکید بر احداث و تاسیس واحدهای بزرگ چرم در شهر تبریز اضافه کرد: هم در حوزه چرم و هم کفش باید شاهد راه اندازی واحدهای بزرگی باشیم به گونه ای که درصد بالایی از کفش های تولیدی کشور مربوط به شهر تبریز باشد که البته این شهر پتانسیل این امر را دارد به شرطی که فعالان این حوزه به فکر کارهای بزرگی برای پیشرفت صنعت چرم و کفش باشند که اتاق بازرگانی نیز آماده همکاری برای تحقق این موضوع است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز یادآور شد: چرم تولید شده باید به کفش و یا دیگر ملزومات چرمی تبدیل شود تا ارزش افزوده آن چندین برابر شده و به دنبال آن ارزش صادراتی و دستاورد حاصل از آن برای سرمایه ملی چند برابر گردد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی استان باید در کنار هم و به فکر توسعه و پیشرفت یکدیگر باشند گفت: کسی که کارآفرین بوده و حتی برای یک نفر اشتغال زایی می کند باید مورد احترام قرار گیرد زیرا سرمایه گذارانی به خاطر شرایط، مجبور به مهاجرت به ترکیه یا دیگر کشورها می شوند که برای تمامی ما دردناک است!

ژائله با تاکید بر همبستگی میان صنعت چرم و کفش در آذربایجان شرقی گفت: باید شاهد تبدیل چرم خود به کفش باشیم زیرا اینکه تاجری از چین کفش وارد کشور کرده و این کفش ها خریدار نیز داشته باشند باید فکری به حال خود کنیم!

وی اظهار کرد: باید منتظر روزی باشیم که ۲۰ میلیون جفت کفش در خود شهر تبریز تولید شده و این شهر به قطب تولید کفش در کشور تبدیل شود و برند ویژه و خاص خود را در جهان داشته باشد که برای این کار نیاز به تنظیم استراتژی های کوتاه و بلند مدت است که تشکل های فعال در حوزه چرم و کفش باید در این راستا، هم نظر شوند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز افزود: برای ایجاد شرکت و کارخانه ای بزرگ هم تراز با نام تبریز، می توان شاهد تشکیل یک شرکت تعاونی از فعالان این حوزه باشیم تا بهترین کارخانه ها با جدیدترین تکنولوژی روز را در این شهر راه اندازی نماییم.

شایان ذکر است در این جلسه جمعی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه ها و دغدغه های صنف خود پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.