وضعيت مناسب ذخاير محصولات استراتژيک آذربايجان شرقی

رئيس سازمان جهادکشاورزی آذربايجان شرقی گفت: اين استان در بهترين شرايط ذخيره محصولات استراتژيک قرار دارد.

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اينکه پيش بينی ميزان مصرف آينده و ذخيره محصولات جزو تدابير پدافند غيرعامل جهاد کشاورزی است افزود: پيش آگاهی، پيشگيری، ايجاد آمادگی در کشاورزان و مقابله از وظايف جهاد کشاورزی در حوزه پدافند غيرعامل است.
رئيس کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غيرعامل استان ادامه داد: حفظ گونه‌های گياهی و جانوری بومی، جلوگيری از بروز آفات در داخل کشور و ورود آفت از ديگر کشور‌ها در کنار واردات و ذخيره اقلام اساسی مورد نياز مردم برای عرضه به بازار در مواقع ضروری از جمله اين فعاليتها است.
وی از استقرار کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در گمرک ‌ها برای مقابله با ورود آفتهای کشاورزی به کشور خبر داد و گفت: هم در واردات محصولات کشاورزی و هم در صادرات تلاش می کنيم که از ورود يا صدور آفت محصولات کشاورزی جلوگيری کنيم.
مهندس فتحی تصريح کرد: ذخيره گونه‌های ناب گياهی و جانوری بومی از جمله جنگلهای ارسباران و گاو بومی استان از شاخص‌ترين اقدامات جهاد کشاورزی برای آينده نگری برای نسلهای بعدی است.
رئيس سازمان جهادکشاورزی استان همچنين توليد و ذخيره سازی محصولاتی از جمله گندم، جو، ذرت، مرغ و گوشت قرمز را از مهمترين کار‌های جهاد کشاورزی برای مقابله با تهديدات غذايی طبيعی و غير طبيعی عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.