بازگشایی تمامی مدارس آذربایجان شرقی از یکم آذرماه

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه دوم استان از ۱۵ آبان، گفت: تمامی مدارس آذربایجان شرقی از جمله مدارس ابتدایی و متوسطه اول از یکم آذرماه بازگشایی می‌شوند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، جعفر پاشایی با اشاره به برگزاری جلسه‌ی مدیران کل آموزش و پرورش کشور با سرپرست وزارت آموزش و پرورش در روز شنبه، اظهار کرد: برابر مصوبه ستاد ملی کرونا و دستورالعمل این وزارتخانه، اصل بر بازگشایی مدارس است.

وی افزود: بازگشایی مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و باقی مدارس از یکم آذرماه بر اساس الگوهایی انجام گرفته که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت تنظیم شده است.

پاشایی ادامه داد: بر اساس این الگوها، اختیارات برگزاری کلاس‌های حضوری بر عهده مدیران و شورای مدارس که نماینده اولیا هم در آن حضور دارند، بوده و روند برگزاری کلاس‌ها توسط این افراد تنظیم و به ریاست آموزش و پرورش منطقه فرستاده می‌شود و پس از تایید آن، دانش آموزان می‌توانند بر اساس الگوی مدنظر در مدارس حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان و همکاری مسئولان مدارس با دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: با این همکاری‌ها، بازگشایی مدارس به صورت تدریجی، آرام و هماهنگ با پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پروتکل‌هایی چون رعایت فاصله ۱.۵ متری بین دانش آموزان و باز کردن پنجره‌های کلاس در هر ۱۰ دقیقه یکبار از جمله مواردی است که بایستی مدارس رعایت کنند و تمامی این پروتکل‌ها با لحاظ امکانات مدارس تعریف شده است.

پاشایی خاطرنشان کرد: با وجود تفویض اختیارات به مدارس، اجازه تعطیلی مدارس بر عهده مدیران نیست و در صورتی که یکی از دانش آموزان علائم مشکوک کرونا داشته باشد، مدیران می‌توانند طی انجام هماهنگی لازم با آموزش و پرورش منطقه، کلاس مدنظر را تعطیل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.