نتیجه عدم توجه به بازیکنان بومی و تبریزی

در لیست جدید تیم ملی فوتبال کشور باز هم بازیکن تبریزی دعوت نشده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، در ادوار تاریخ همیشه بخشی از ترکیب تیم ملی ایران را بازیکنان تبریز شکل می‌دادند.

در دهه 40 بیوک صباغ، حسین خدا‌پرست و داود ارغوانی، در دهه  50 رحیم مه‌نمای اقدم و میرمجید ناظمی، در دهه 60 فیروز شیخ‌شایان، سید‌محمد علوی، امیر داداش‌ضیایی و احد شیخ‌لاری از فوتبال تبریز سابقه بازی در تیم ملی را داشتند.

از دهه 70 با استعدادیابی واسیلی گوجا انقلابی در فوتبال تبریز به لحاظ معرفی بازیکنان به تیم ملی صورت گرفت به طوری که در بعضی بازی ها حتی بیش از نیمی از بازیکنان تیم ملی تبریزی بودند.

کریم باقری، سیروس دین‌محمدی، حسین خطیبی، یونس باهنر، کاظم محمودی، علی‌اکبر استاد اسدی، اسماعیل حلالی، ستار همدانی، دکتر علی رضا نیکمهر، علی‌رضا اکبرپور و … بازیکنانی بودند که توانستند پیراهن تیم ملی را بر تن کنند و در بین آنها کریم باقری، سیروس دین‌محمدی و علی‌اکبر استاد اسدی تا حضور در جام جهانی پیش رفتند.

در دهه 80 کم کم فوتبال تبریز به سمت جذب بازیکنان غیربومی رفته و نتیجه آن کاهش بازیکنان تبریزی در تیم ملی بود که در این دهه می‌توان به حضور رسول خطیبی و ابوالفضل حاجی‌زاده در تیم ملی اشاره کرد.

در دهه 90 سعید آقایی تنها بازیکن تبریزی بود که در مقاطعی به اردوی تیم ملی دعوت شد.

در این دو دهه از تراکتور و ماشین‌سازی بازیکنان غیربومی به تیم ملی دعوت می شدند و حتی در چند سال اخیر هر 3 کاپیتان تیم ملی در تیم تراکتور حضور داشتند، اما مشخص بود که این بازیکنان محصول فوتبال تبریز نبوده و دیر یا زود فوتبال ایران شهر را ترک خواهند کرد که امروز دقیقا همین اتفاق‌ افتاده است.

در سال 1400 هنوز هیچ بازیکن تبریزی به تیم ملی دعوت نشده و با کاهش بودجه باشگاه تراکتور و رفتن ستاره‌های این تیم، تنها در یک مقطع محمدرضا اخباری دروازه‌بان این تیم به تیم ملی دعوت و در 3 اردوی تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی هیچ بازیکن تبریزی و یا عضور تیم‌های تبریزی به تیم ملی دعوت نشدند که نتیجه سیاست عدم توجه به بازیکنان بومی است.

امیدواریم شرایط این فصل به سود بازیکنان بومی و جوانان فوتبال تبریز رقم خورده و شاهد حضور آنان در ترکیب تیم‌های تبریزی باشیم که قطعا‌ در سال‌های آتی شاهد حضور دوباره بازیکنان تبریزی در ترکیب تیم‌های ملی خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.