تهدید رئیس شورا و افشای شهردار درباره مداخله گران!

“عصرآزادی” از اهم مباحث جلسه هفتگی شورای شهر تبریز گزارش می دهد؛

✔️رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای پنجم شهر تبریز:

اگر بحرانی در شهر صورت بگیرد وضعیت، اسفناک می شود زیرا ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش یافته است!

? عصرآزادی/ شهرام صادق زاده

بیست و سومین جلسه رسمی شورای ششم شهر تبریز به ریاست حجت الاسلام رسول برگی، اعضای شورا و عباس رنجبر شهردار تبریز به صورت علنی در عمارت تاریخی ساعت برگزار گردید.

در جلسه این هفته، دو عضو کمیسیون مناقصات شهرداری تبریز مشخص شدند بدین ترتیب که داود طالب‌نژاد و یعقوب نامی با معرفی شهرداری تبریز و رای ۷ عضو شورای شهر تبریز به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

از حواشی مربوط به این دستور جلسه، طرح موضوع بازنشستگی داود طالب‌نژاد از سوی رئیس شورای شهر بود که علیرغم رد موضوع از سوی شهردار، مقرر گردید موضوع بازنشستگی طالب‌نژاد مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

▪️به غیر از دو عضو شورای شهر هیچ کس نفراتی به شهردار پیشنهاد نکرده است!

تهدید رئیس شورای پنجم شهر تبریز به افشای اسامی نهادهای بی‌توجه به مقوله سدمعبر در سطح شهر تبریز از نکات قابل توجه جلسه این هفته بود.

رسول برگی در لا به لای مباحث مطرح شده درباره این معضل گفت: هر نهاد و سازمانی که به وظایف خود در قبال جمع‌آوری سدمعبر و وانت‌ بارها عمل نکند از طریق همین تریبون به مردم معرفی خواهد شد!

وی اضافه کرد: بعضاً نیروهای شهرداری اعلام می‌کنند که ما وانت‌ بارهای متخلف را توقیف و به پارکینگ هدایت می‌کنیم اما برخی از اعضای شورای شهر، تماس گرفته و خواستار رفع توقیف و چشم‌پوشی از تخلفات آنها می گردند!

برگی تاکید کرد: همین الان اعلام می‌کنم که اگر بعد از این، چنین موردی را شاهد باشم نام عضو شورا را نیز از طریق تریبون شورای شهر اعلام خواهم کرد!

از دیگر نکات خبرساز جلسه این هفته شورای شهر، افشاگری شهردار تبریز در خصوص دخالت برخی از شورانشینان در عزل و نصب مدیران شهرداری بود.

البته این قضیه، موضوعی است که تقریباً همیشه مطرح بوده و این روزها نیز در رسانه‌ها و افکار عمومی، اسامی برخی از شورائیان که تلاش می‌کنند افراد و نفرات خود را به شهردار تبریز تحمیل کنند، رد و بدل می‌شود!

شهردار تبریز در پایان جلسه علنی این هفته شورای شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه “تاکنون به غیر از دو عضو شورای شهر، هیچ کس نفراتی به ما پیشنهاد نکرده است” به این سوال مهم پاسخ داد!

حال سوال رسانه‌ها می‌پرسند این دو عضو شورای شهر چه کسانی هستند و چرا باید مرتکب چنین تخلف آشکاری گردند!؟

▪️شهرداری تبریز به مادر خرج و خودپرداز بعضی از سازمان ها تبدیل شده است!

عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری به عابر بانک برخی از نهادها و سازمان‌ها تبدیل شده است زیرا ریال به ریال بودجه باید صرف امکانات عمومی شود.

روح الله رشیدی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار عضو معلول دارند که ۷ درصد عضو کمیته امداد هستند، ۴۵ درصد خانوارها فاقد هرگونه خودرو و ۲۲ درصد خانوارها جزو سه دهک پایین و ۱۶ درصد خانوارهای تبریز گرفتار فقر قطعی هستند لذا تمام منابع شهری باید به سمت ارتقای کیفی زندگی مردم حرکت کند.

وی افزود: باید برنامه‌های ما در کاهش درصد خانوارهای فقیر تبریز در یک سال‌ آتی، موثر باشد برای همین منظور بحث حاشیه نشینی را نباید فراموش کنیم و اقدامات باید عملی شود و نباید حاشیه نشینی به قیمت تغییر زندگی یک خانواده فراموش شود لذا تحول در مسیر خدمت شهرداری نیاز به اصلاح نگرش دارد.

رشیدی اضافه کرد: باید مشخص شود اثر مستقیم خزانه متمرکز در رفع حاشیه‌نشینی چه خواهد بود، در ریل گذاری بودجه باید معطوف به مناطق حاشیه‌نشین باشد؛ علاوه بر اصلاح ساختار، ظرفیت‌های فراقانونی شهرداری برای رفع این مشکل به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: شهرداری تبریز به مادر خرج و خودپرداز بعضی از سازمان ها تبدیل شده است لذا باید دیدگاه های فعلی نسبت به شهرداری عوض شود!

رشیدی با اشاره به آلاینده هایی که در تبریز در حال اتفاق است اظهار کرد: سهم شهرداری از محل عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی از جمله پتروشیمی و پالایشگاه باید مشخص گردد!

▪️برخی از اعضای شورای قبلی و فعلی در رفع توقیف خودروهای سدمعبر دخالت می کنند!

رئیس شورای شهر تبریز در تذکری خطاب به اعضای شورا، شهردار و پلیس راهور گفت: اگر هر نهاد و سازمانی در جمع آوری سدمعبر وانت بارها عمل نکند در تریبون شورا نامش را اعلام خواهم کرد و به مردم خواهم گفت که فلان سازمان کوتاهی می‌کند و به وظیفه خود عمل نمی‌کند!

حجت الاسلام رسول برگی افزود: نیروهای شهرداری اعلام می کنند که ما وانت‌بارهای متخلف را توقیق می کنیم ولی اعضای شورای قبلی و فعلی با نهادهای مرتبط تماس گرفته و خودروها، رفع توقیف می شوند!

وی خطاب به اعضای شورا گفت: اگر بار دیگر شاهد چنین مسائلی باشیم نام اعضای شورا را در همین جلسه اعلام خواهم کرد!

برگی در واکنش به حذف نام شهید آشتاب در خیابان مارالان اضافه کرد: اگر محله ای به نام شهید باشد و آن را حذف کنند آن فردی که نام شهید را حذف کند باید خودش سریعاً حذف شود!

وی خطاب به شهردار تبریز هم گفت: تابلوهای کوچه شهید آشتاب را فوراً نصب کنید، اگر در این باره کوتاهی شده باشد فوراً تذکر دهید، کسی که نسبت به این موضوع کوتاهی کرده است باید توبیخ گردد.

برگی همچنین به شهردار تبریز فرصت داد تا پایان هفته جاری، تابلوهای شهید آشتاب در مارالان با کیفیت مناسب نصب شود.

▪️کمبود نیروی انسانی متخصص در ایستگاه های آتش نشانی بازی با جان مردم است!

رئیس کمیسیون خدمات، محیط زیست و فضای سبز شورای پنجم شهر تبریز با ارائه گزارشی از اقدامات این کمیسیون گفت: خدمات شهری قدمتی بالا دارد و جزو مهمترین و تاثیرگذارترین ارکان شهرداری است.

پرویز هادی ادامه داد: تعیین تکلیف طرح های مسکوت از جمله کارخانه زباله سوز که مورد بحث بود، جلساتی را در این رابطه با عوامل ذیربط گذاشته ایم تا موانع رفع شود.

وی با اشاره به وضعیت تجهیزات شهرداری تبریز افزود: ماشین آلات و تجهیزات یکی از مهمترین مسائلی است که متاسفانه ماشین آلات ما فرسوده و یا از رده خارج هستند.

هادی با اشاره به موضوع ساماندهی دست فروشان اضافه کرد: ساماندهی دستفروشان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است لذا نمی‌توان آنها را جمع آوری نمود و تحمل کرد، حرف مغازه داران هم در این رابطه حق است، در این راستا در مناطق باید میادین و بازارچه های محلی می توان ساماندهی کنیم.

وی اظهار کرد: احداث بازارچه های محلی در شورای قبل عملیاتی نشده است، با رایزنی مناطق یک و دو قرار شده است در سه ماه آینده بازارچه های محلی ایجاد کنند.

هادی با اشاره به اینکه خدای نکرده اگر بحرانی در شهر صورت بگیرد، وضعیت اسفناک است گفت: این موضوع تدبیر همگانی را می طلبد زیرا ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش یافته و در نظر داریم جلسه ای با حضور کمیسیون شهرسازی ترتیب دهیم تا این مسئله به جد پیگیری شود.

وی با ذکر این نکته که ۱۱ جلسه کمیسیون تاکنون برگزار شده است گفت: یکپارچه نمودن لباس فرم کارگران شهری، نبود لباس مامورین پیشگیری، ساخت و ساز های غیر مجاز از موضوعات مطرح شده بود لذا متاسفانه تاکنون نامه هایی که به شهرداری داده ایم جوابی نگرفته ایم!

هادی تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی متخصص در ایستگاه های آتش نشانی خطرناک و بازی با جان مردم است، لذا استفاده از تجهیزات ایستگاه های آتش نشانی ترسناک است و صالح امانی یکی از این آتش نشان هاست که چند ماه است در کما به سر می برد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.