رونمایی از کتاب «شهادت شکار» در تبریز

کتاب «شهادت شکار» جستاری در خاطرات و دست نوشته‌های شهید علی تجلایی، در بیست و نهمین آیین «شب خاطره» حوزه هنری آذربایجان‌شرقی رونمایی خواهد شد.

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، شب خاطره سوسنگرد همزمان با سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد روز دوشنبه هفته جاری (۲۴ آبان ماه) رأس ساعت ۱۵:۳۰ در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار می‌شود.

در این آیین، از کتاب «شهادت شکار» جستاری در خاطرات و دست نوشته‌های شهید علی تجلایی به اهتمام مرحومه نصیبه عبدالعلی‌زاده و همچنین تفریظ سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر این کتاب رونمایی می‌شود.

بیست و نهمین آیین «شب خاطره» حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، سپاه عاشورا، قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه، صدا و سیمای مرکز استان و بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود.
شهید علی تجلایی از فرماندهان لایق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که پس از شهادت مهدی باکری جای ایشان را جبران کرد. این شهید والامقام متولد ۱۳۳۸ در تبریز بود که از سال ۱۳۵۶ فعالیت‌های مبارزاتی خود را آغاز کرد و پس از مدتی توسط ساواک دستگیر شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ وارد سپاه پاسداران شد و به عنوان مربی پادگان سیدالشهدا انجام وظیفه کرده و در ادامه برای مبارزه با نیروهای ضد انقلاب به کردستان رفت.
شهید تجلایی در سفر به افغانستان، نخستین مرکز آموزش فرماندهی مجاهدین افغانی را در این کشور تاسیس کرد. این شهید والامقام با شروع جنگ تحمیلی به ایران بازگشت و در نبرد دهلاویه و حماسه سوسنگرد به عنوان فرمانده عملیات و معاون عملیاتی سپاه شرکت کرد و در دفاع مقدس مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده گرفت.
سرانجام این مجاهد راه خدا در ۲۵ اسفندماه ۱۳۶۳ در شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسید.
گفتنی است، شرکت در این ویژه برنامه برای عموم مردم آزاد بوده و میهمانان می‌توانند برای پارک وسایل نقلیه خود از محوطه دبیرستان فردوسی تبریز استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.