برگزاری کارگاه آموزشی تولید کمپوست و کاهش ضایعات برای اعضای صندوق زنان در جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری کارگاه آموزشی تولید کمپوست و کاهش ضایعات با حضور اعضای صندوق زنان بخش سیه رود شهرستان جلفا خبر داد.

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس رضا عباسی از برگزاری کارگاه آموزشی تولید کمپوست و کاهش ضایعات با حضور کارشناسان ترویج مدیریت جهادکشاورزی و جمعی از  بانوان صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی بخش سیه رود خبر داد و گفت: آموزشهای لازم توسط کارشناس مروج پهنه سیه رود بصورت عملی به جمع حاضر ارائه گردید.

وی افزود: این طرح از طرحهای دفتر توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی است و در قالب طرح ملی تولید کمپوست برگزار می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا هدف از برگزاری این طرح را نحوه استفاده صحیح از زباله های خانگی و بقایای محصولات کشاورزی در مناطق روستایی عنوان نمود و ادامه داد: تولید کمپوست با توجه به امکانات موجود در روستاها توجیه فنی ـ اقتصادی و نیز سهولت اجرایی داشته و ضمن آنکه تاثیر بسیار مثبتی بر خصوصیات شیمیایی ـ فیزیکی خاک و نقش اصلاح کنندگی در خاک داشته بهداشت محیط روستاها و کاهش آلودگی را بهمراه خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.