کاهش قیمت برخی خودروهای داخلی از ۲ تا ۳۰ میلیون تومان

بررسی‌ها از بازار خودرو در روز جاری شنبه ۲۹ آبان‌ماه حاکی از آن است که مجموعه اتفاقات ۱۰ روز گذشته در این بازار منجر به کاهش قیمت برخی خودروهای داخلی از ۲ تا ۳۰ میلیون تومان شده است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، ۱۰ روز گذشته با اتفاقات و فراز و فرودهایی برای خودروسازی کشور همراه بود. در حالی که از ۱۸ آبان‌ماه، شرکت‌های سایپا و ایران خودرو مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را به ترتیب و به طور میانگین تا ۱۶ و ۱۵ درصد از ستاد تنظیم بازار دریافت کرده بودند ولی با دستور رییس‌جمهوری این افزایش‌ها ملغی شد.

همچنین دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به فکّ رهن اسناد خودروهای فاکتور شده مربوط به برنامه‌های قرعه‌کشی خود اقدام کردند. در ادامه نیز نمایندگان مجلس طرح اعاده شده ساماندهی واردات خودرو از شورای نگهبان را اصلاح کردند. مجموع این اتفاقات سبب شد تا یک روند کاهشی در قیمت‌های بازاری و فضای مجازی را شاهد باشیم. این کاهش در خودروهای گروه سایپا کمتر و به ۲ تا سه میلیون تومان محدود می‌شد، اما در خودروهای گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌ویژه در خانواده پژو چشمگیرتر بود، به طوری که پژو پارس از ۳۰۰ میلیون در هفته‌های گذشته به ۲۷۰ میلیون تومان و نوع با موتور TU۵۵ آن از ۳۵۰ میلیون به ۳۲۵ میلیون تومان کاهش یافت.

امروز در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی، در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ (مدل ۹۹) از ۱۳۸ تا ۱۷۵ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار از ۱۴۹ تا ۱۶۸ میلیون تومان، تیبا ۲ بین ۱۷۵ تا ۱۸۰ میلیون تومان، ساینا دنده‌ای از ۱۶۸ تا ۱۸۰ میلیون تومان، کوئیک ساده ۱۷۵ میلیون تومان، کوئیک آر (دو رنگ) از ۱۸۳ تا ۱۸۹ میلیون تومان و هر دستگاه شاهین بین ۳۴۰ تا ۳۵۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بین ۲۴۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (مدل ۹۹) حدود ۲۹۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۳۱۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده دستی ۳۲۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک ۴۹۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس (مدل ۹۸) ۲۱۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس (مدل ۱۴۰۰) ۲۷۰ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۲۴۲ میلیون تومان، دنا ساده ۳۴۰ میلیون تومان، دنا پلاس دنده‌ای ۳۸۸ میلیون تومان، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک ۴۷۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای بین ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورد.

آن‌طور که رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت اعلام کرده، بازار خودرو همچنان در وضعیت کاملا آرام قرار گرفته و در رکود عجیبی به سر می‌برد.

سعید موتمنی در این خصوص گفت: اکنون عمده خرید و فروش‌ها در دسته خودروهای داخلی ارزان‌قیمت، آن هم از سوی افرادی که نیاز واقعی به خودرو دارند، انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین خودروهای جدید عرضه شده به بازار از جمله شاسی‌بلندهای نوبرانه گروه بهمن خرید و فروش می‌شود که البته آنها نیز نه به قصد سرمایه‌گذاری از سوی خریداران، بلکه به قصد استفاده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.