نقش بی بدیل و موثر مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در تحقق کشاورزی قراردادی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی بر نقش بی بدیل و موثر عوامل سازمان نظام مهندسی در مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کشاورزی قراردادی تاکید نمود.

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس شهرام شفیعی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که در محل سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد ،نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بخصوص مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را در راستای افزایش بهره وری بخش کشاورزی در زنجیره تولید گندم با اشاره به مصوبه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاستهای حمایتی محصولات اساسی کشاورزی بسیار مهم دانست و گفت: اصلاح و بهبود شیوه های مصرف عوامل تولید و نهاده ها در محصولات و تولیدات کشاورزی از وظایف مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی می باشد .

وی با اشاره به تعداد 74 مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با تعداد بیش از 600 نفر کارشناس کشاورزی شرکتهای خدمات فنی و مهندسی کشاورزی ادامه داد: این کارشناسان به عنوان اشاعه دهندگان دانش با عقد قرارداد سهم بری دانش از تولید و کشاورزی قراردادی بعنوان یکی از مهمترین پتانسیلهای تولید گندم می باشند.

مهندس شفیعی ادامه داد: هدف از تشکیل مراکزخدمات کشاورزی غیردولتی فراهم کردن شرایط دسترسی آسان کشاورزان به خدمات فنی و مشاوره ای است و این مراکز می توانند بعنوان کانون انتقال و اشاعه دانش و اطلاعات در محیط کشاورزی محسوب شوند.

وی افزود: اصلاح و بهبود شیوه های مصرف عوامل تولید و نهاده ها در محصولات و تولیدات کشاورزی از دیگر وظایف مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی می باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یکی از نهادهای پشتیبان در کشاورزی قراردادی می باشد و وظیفه تعیین تناسب اکولوژیکی شاخصهای مورد نظر اعلام به مجری کشاورزی قراردادی به منظور تعیین پاداش بهره وری را برعهده دارد.

وی در پایان گفت: نقش عوامل سازمان نظام مهندسی (مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی) در کشاورزی قراردادی نظارت بر تولید محصول مطابق استاندارد اعلامی از سوی مجری و ارائه خدمات فنی و مهندسی با ارائه تکنیکها و روشهای نوین بیمه محصولات کشاورزی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.