۷۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ۷۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: وضعیت کرونایی استان در حالت بسیار مطلوبی قرار داشته و تمامی معیارها و شاخص‌ها در این حوزه در حال کاهش هستند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر عباسعلی درستی جمعه شب پنجم آذرماه، در گفتگوی خبری، اظهار داشت: هیچ شهرستان قرمز و یا نارنجی در استان وجود ندارد و جزو استان‌های بسیار خوب در حیطه واکسیناسیون در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به پدید آمدن سویه جدید کرونا در خارج از کشور، یادآور شد: فعلا از این نوع ویروس در کل کشور و حتی کشورهای همجوار دیده نشده است اما یک نگرانی جهانی در این باره وجود دارد که بیانگر سرعت انتشار بسیار بالای این سویه است.

درستی افزود: این نوع ویروس تاکنون در کشور وجود نداشته اما ممکن است در روزهای آتی از طریق مرزها و مسافران به داخل کشور ورود یابد لذا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون در این راستا امری بسیار ضروری است. در خصوص این سویه، تمامی افراد از جمله واکسن زده‌ها هم در معرض ابتلا هستند و تکمیل واکسیناسیون که باعث جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا می‌شود به شدت توصیه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.