کاهش 12 درجه‌ای دما در آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش 10 الی 12 درجه ای دمای هوای استان از امشب تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمدامیدفر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان، گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌های قبلی و هشدار زرد شماره 43 برای کل استان و هشدار نارنجی شماره 44 برای مناطق کوهستانی و مرتفع استان، فعالیت سامانه به تدریج از شب چهارشنبه با وزش باد گاهی تا شدید آغاز شده است.

وی با بیان این‌که فعالیت سامانه‌ی بارشی تا اواخر فردا ادامه خواهد داشت، افزود: این سامانه‌ی بارشی به تدریج از بعد از ظهر امروز همراه با بارش‌های برف و باران خواهد بود و با توجه به کاهش دما از شب چهارشنبه و تدوام آن تا اوایل هفته‌ی آینده‌، بارش‌ها در نواحی کوهستانی و مرتفع استان به صورت برف خواهد بود و لغزندگی، یخ بندان، اختلال در تردد جاده ای و مه گرفتگی پیش بنیی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین با توجه به کوهستانی بودن آذربایجان شرقی، احتمال مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که دمای فعلی تبریز، 15 درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته هفت درجه افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت دمای تبریز در گرم‌ترین زمان 15 درجه بالای سفر و در سردترین زمان نیز سه درجه بالای صفر بوده است.

امیدفر در خاتمه گفت: کلیبر و هوراند با 25 درجه بالای صفر و جلفا با صفر درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهر استان گزارش شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.