امام جمعه تبریز: ایران تسلیم تحریم، فشار و تهدیدهای نظامی مستکبران نخواهد شد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل عملیات روانی آمریکا محکم ایستاده است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز بیان کرد: غرب می خواهد مذاکرات وین را سکویی برای رسیدن به اهداف خود قرار دهد، اما باید بداند که بجای این افکار باید بهای بدقولی‌ هایش را بپردازد و اطمینان دهد که تحریم‌ها لغو می شود.

وی توضیح داد: تمام تلاش آمریکا و اروپا این است که مذاکرات وین را مذاکرات هسته‌ای جلوه دهند؛ ایران در مقابل عملیات روانی آمریکا محکم ایستاده است و در این مذاکرات باید تحریم‌ها کامل حذف و راست آزمایی انجام شود.

وی ادامه داد: در این مذاکرات باید زمینه برای بهره‌مندی ایران از دانش صلح آمیز هسته ای به ویژه فناوری بسیار مهم غنی سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده ان. پی. تی تسهیل و فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: ایران برای تامین منافع ملت آماده گفت و گو براساس اصل ضمانت و راست آزمایی است و به هیچ وجه تسلیم تحریم، فشار و تهدیدهای نظامی نمی شود.

وی با گرامیداشت روز جهانی معلولان و با اشاره به مشکلات این قشر در سطح جامعه خواستار توجه بیشتر به این مشکلات شد و افزود: مسئولین شهرداری، بانک ها و ادارات برای رفاه حال معلولان اقدام کنند و زمینه حضور آسان آن ها را در محل های مختلف شهر و ادارات فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: ایجاد زمینه اشتغال از دیگر مسائلی است که در خصوص معلولان، مسئولان باید توجه خاصی به آن داشته باشند.

وی همچنین با تذکر به مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولان حج و زیارت در خصوص تسهیل سفر زائران امام حسین به عتبات گفت: با وجود مطالباتی که برای سفر به عتبات وجود دارد و از طرف دیگر کم بودن فاصله هوایی کربلا و نجف به تبریز نسبت به فاصله تبریز به استانبول باید قیمت و تعداد این پروازها منطقی باشد.

وی افزود: قیمت بلیط سفر به عتبات عراق باید نسبت به فاصله آن از تبریز متناسب باشد؛ بر این اساس از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه آذربایجان شرقی، حج و زیارت و نمایندگان استان می خواهم برای تسهیل سفر زائران امام حسین و زیارت آنان اقدام کنند.

امام جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشجو همواره در برابر استکبار آمریکا مبارزات فعال داشته و جنبش دانشجویی، تظاهرات دانشجویی و تسخیر لانه جاسوسی به عنوان اوج جریانات ضد آمریکایی دانشجویی همواره تاثیرگذاری و هوشیاری آنها را در مسایل مختلف کشور نشان داده است.

وی افزود: دانشجویان همواره در مسائل سیاسی و اجتماعی موثر بودند و دانشجویانی مانند شهید همت، شهید باکری، شهید زین الدین، شهید متوسلیان و دیگر شهدای بزرگ که همگی دانشجو بودند در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: همین طور دانشجویان مدافع حرم، دانشجویان شهید امنیت و شهدای عرصه سلامت همگی نشان از پویا بودن و هوشیاری قشر دانشجو در مسائل کشور بوده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت مدیریت آب و آینده نگری در خصوص خشکسالی و نیازهای آبی ناشی از آن گفت: مدیریت عملیات کشاورزی، دامداری، سدسازی، راه سازی و شهرسازی متناسب با عوامل طبیعی و زیستی منطقه از مواردی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه ایران در کمربند خشک و نیمه خشک دنیا با متوسط بارندگی ۲۵۰ میلیمتر قرار دارد، گفت: با این تفاسیر ایران یک سوم متوسط جهانی بارندگی داشته و شاخص تبخیر آب در آن در مقایسه با متوسط جهانی بالاتر است.
وی افزود: متخصصان معتقدند قوی ترین و بهترین راه برای نجات کشور از تنش آبی، آبخیزداری به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های مدیریت منابع آب است که در پیشگیری از مخاطرات سیل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین خواستار تامین اعتبارات لازم برای انجام عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز کشور شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.