در دیدار مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی با جمعی از اهالی رسانه استان مطرح شد؛ لزوم همکاری دوجانبه بین رسانه ها و سازمانهای دولتی

در دیدار جمعی از اهالی رسانه استان با مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مشکلات و موانع پیش روی رسانه ها و لزوم توجه جدی دولت جدید به جامعه رسانه ای مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن تشکر از حمایت جامعه رسانه ای استان اظهار داشت: مشکلات و موانع پیش روی اهالی رسانه، در شأن و جایگاه این قشر که خود پیگیر کننده مطالبات دیگر قشرهای جامعه هستند، نیست.
رامین نظامی خواه افزود: با روی کار آمدن دولت جدید که نگاه ویژه و عملی به حل مشکلات آحاد مختلف جامعه دارد، بسیار امیدواریم که بتوانیم با همکاری خود رسانه ها، بخشی از مشکلات و خواسته اهالی رسانه را برطرف کنیم.

احمد بادیران از پیشکسوتان و فعالین رسانه ای استان هم در این دیدار ضمن ابراز امیدواری از انتصاب فردی رسانه ای به عنوان مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی گفت: انتصاب یک فرد از دل اهالی رسانه به جامعه رسانه ای استان این پیام را رساند که مدیران جدید استان، به تخصص گرایی اعتقاد دارند.
وی افزود: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین رسانه ها و سازمانها است که اگر فردی از جنس خود رسانه، در رأس آن باشد، طبیعتاً امکان همکاری دوجانبه و مفید، بیشتر خواهد بود.

در ادامه این دیدار، مدیریت مطبوعاتی – رسانه ای صدای شهروند هم با بیان اینکه انتخاب فردی از جنس رسانه به عنوان مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، موجب تعامل بیشتر اصحاب رسانه با نهادهای دولتی خواهد شد افزود: در طول سالهای گذشته، نگاه تبعیض آمیز و غیر کارشناسی به مطبوعات حاکم بود و بسیاری از افرادی که شغل و درآمدشان به این حرفه وابسته بود، متضرر شدند.
ملیحه عبدالعلی زاده گفت: باید کار رسانه ای و مطبوعاتی را به افراد متخصص و فعال در این حوزه سپرد و جلوی ورود برخی از افراد غیررسانه ای را گرفت.

مشاور فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در امور رسانه و فضای مجازی نیز در این دیدار با اشاره به وجود مشکلات ساختاری و حمایتی در امور رسانه و مطبوعات گفت: رسانه باید مردم محور باشد، اما متأسفانه از سالیان گذشته شاهد تغییر رویکرد رسانه ها به مسئول محوری بوده ایم.
مسئول کمیته رسانه و مطبوعات آیت الله رئیسی در تبریز، ایجاد باغ فرهنگ و رسانه در جهت بهره مندی آحاد جامعه رسانه ای استان را یکی از طرحهای فرهنگی _ تفریحی برای جامعه رسانه ای استان بیان کرد و افزود: در دو دهه اخیر شاهد افول مطبوعات و رسانه در استان بودیم، که نبود وحدت عمل واحد رسانه ای یکی از علل اصلی آن بوده، که در این راستا ایجاد مرکز رسانه ای با رویکرد مدیریت واحد رسانه ای در استان از الزامات است.
روح الله عبدالعلی زاده انتشار یک روزنامه سراسری قوی در سطح استانی و کشوری را یکی دیگر از راهکارهای احیای مطبوعات استان دانست و گفت: دولت باید از اعطای مجوز رسانه به فعالین غیر رسانه ای خودداری نماید، چرا که ورود افراد غیررسانه ای به عرصه مطبوعات و رسانه، به دلیل پرداخت یارانه در این عرصه بوده، که باعث پیدایش و رویش رسانه های زرد در استان و کشور هستیم.

بهروز مهردوست فعال فرهنگی و رسانه ای استان نیز غفلت و عدم توجه به رسانه را، واگذاری عرصه میدانی جنگ نرم به دشمن دانست و گفت: رسانه یک بنگاه اقتصادی نیست، بلکه بازوی نظام در اعتماد سازی بین مردم و مسئولین است که نباید با کم توجهی و بی برنامگی، این ظرفیت خطیر را از دست بدهیم.
وی با بیان اینکه باید تسهیلات آسان و بدون بهره، بصورت کلان و خرد در اختیار فعالین رسانه ای قرار گیرد گفت: در گذشته شاهد پرداخت وام های میلیاردی تنفس دار کم بهره از سوی دولت ها برای تاسیس و راه اندازی کارخانجات بودیم، که رسانه ها از آن محروم بودند.

شهرام صادق زاده از روزنامه نگاران با سابقه آذربایجان شرقی هم، گرانی و نوسان دائمی قیمت کاغذ را یکی از مشکلات اصلی رسانه های مکتوب دانست و گفت: این نوسان و عدم ثبات قیمت، یک معظل و آسیب جدی است که بسیاری از روزنامه ها و رسانه های مکتوب دیگر را به آستانه تعطیلی کشانده است.
وی با بیان اینکه دولت باید کاغذ مورد نیاز رسانه ها را با قیمت مناسب و پایین تر از قیمت بازار تأمین کند افزود: در کنار این، وزارت ارشاد هم می تواند با نظارت دقیق، جلوی رانت و یا سوءاستفاده های احتمالی را بگیرد تا کاغذ دولتی، هم در جای خود مصرف شود و هم به دست رسانه های واقعی و موجود برسد.

گفتنی است در این دیدار نمایندگانی از رسانه های مختلف آذربایجان شرقی حضور داشتند و به بیان دیدگاهها و مشکلات رسانه ای استان پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.