"جدال در آفرینش" در تبریز بر روی صحنه می رود

با تاکید بر نقش ابلیس در زندگی انسان و از ۱۱ الی ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰؛

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: نمایش “جدال در آفرینش” به نویسندگی و کارگردانی یعقوب اکبری و تهیه کنندگی مهران صادقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز به روی صحنه می رود.

این پروژه در مدیوم نمایش صحنه ای و تله تئاتر در ژانر تاریخی و کلاسیک با محوریت تاثیر شیطان در آفرینش الهی برای اولین بار با عوامل و بازیگرای مجرب با طراحی منحصر به فرد، برای اولین بار در آذربایجان شرقی به نمایش گذارده خواهد شد.

عوامل اجرایی این پروژه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی تاکید کردند که این نمایش بر اساس مستندات تاریخی و از آغاز خلقت تاکنون چهره ابلیس یا همان شیطان و چگونگی حضور و نقش آن در زندگی بشریت به اجرا در می آید.

در این نمایش ۶۰ نفر بازیگر و عوامل اجرایی حضور دارند که به مدت یک هفته از ۱۱ الی ۱۶ دی ماه سال جاری اجرا خواهد شد و تایم هر سئانس آن ۹۰ دقیقه پیش بینی شده است.

▪️تمام اتفاقات ناخوانده منطقه خاورمیانه تحت الشعاع ابلیس است

کارگردان این پروژه سینمایی گفت: زوم این نمایش بر روی شخصیت ابلیس بوده و در جدال با خیر و شر از زمان خلقت انسان تاکنون است و یک نگرش سیاسی در قاب مذهبی به تصویر کشیده خواهد شد.

یعقوب اکبری افزود: اتفاقاتی که در طول خلقت رخ داده و اتفاقات ناخوانده ای که در منطقه خاورمیانه به وقوع می‌پیوندد تحت الشعاع این شخصیت بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۶ نفر پرسوناژ در نظر گرفته شده است اضافه کرد:از  سه ماه پیش استارت کار زده شده و داستان آن بر اساس استنباط نویسنده بوده و هیچ گونه کپی برداری از آثار قبلی نشده است.

▪️بر روی شخصیت های مشروطه هیچگونه مانوری انجام نداده ایم!

تهیه کننده نمایش نیز با اشاره به اینکه باید از چند سال پیش یک شهرک سینمایی در تبریز احداث می شد گفت: شهردار سابق تبریز در یک محفل رسمی در مورد مشروطه صحبت می‌کرد که احساس کردیم باید به جای جلسه در حوزه فرهنگی باید در منطقه‌ای از شهر یک شهرک سینمایی احداث می شد.

مهران صادقی افزود: در حقیقت شخصیت‌های دوران مشروطه باید برای مردم فرهنگ سازی و شناسایی می شدند، پس با این تفاسیر نباید از این که فرزند ما اسپایدرمن را الگوی خود قرار می دهد ناراحت شویم زیرا بر روی شخصیت های خودمان هیچگونه مانوری انجام نداده و هیچ تلاشی هم برای مناسب سازی فضا انجام نداده ایم!

▪️بازیگران زُبده آذربایجان شرقی در این نمایش حضور خواهند یافت

مدیر پروژه و کارگردان فنی این نمایشنامه – نیز گفت: این پروژه یک نمایش کاملاً متفاوت خواهد بود که بازیگران زُبده آذربایجان شرقی نیز در آنها حضور خواهند یافت.

سورج نوائی افزود: در این پروژه از خلاقیت های نوین استفاده شده و در سایر استانها و کشورهای منطقه نیز اجرا خواهد شد کماینکه طبق پیش بینی های قبلی قرار است برآورد مالی پروژه که به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است صرف تهیه تله تئاتر و فایل های تصویری گردد.

▪️نباید ایده ها و تولیدات فعالان وادی فرهنگ و هنر بر روی زمین بماند

مدیرعامل و مجری طرح این نمایش نیز گفت: متاسفانه از پروژه های هنری حمایت خاصی صورت نمی گیرد در حالی که بخش های خصوصی و دولتی باید حمایت مالی پیشگام بوده و عشقی که به وادی هنر وجود دارد باعث شده تا بر روی این نمایشنامه برنامه‌ریزی به عمل آوریم!

سهیلا ارجمند افزود: نباید تولیدات فعالان وادی هنر بر روی زمین بماند و باید فکری برای بازگشت سرمایه نماییم که علی رغم اینکه دغدغه اصلی ما نیست اما باید جهت حمایت از هنرمندان فکر اساسی اتخاذ گردد.

▪️ابلیس در تمام مراحل زندگی به صورت آشکار و نهان نقش منفی دارد

کارگردان هنری نمایش نیز گفت: هدف اصلی این پروژه تبیین آفرینش و هدفمند بودن آن است که همانا آفرینش این دنیا خودسرانه تشکیل نیافته است.

صفیه مظلوم پور افزود: در حقیقت نقش شیطان در این پروژه هنری مورد بررسی قرار گرفته که دشمن دیرینه و قسم خورده انسان بوده و همانا در تمام مراحل زندگی به صورت آشکار و نهان نقش منفی دارد و تنها با عنایت به پروردگار متعال می توان به سرنوشت ارزشمند خود دست یافت!

▪️پس از اجرا در تبریز در استان ها و کشورهای دیگر بر روی صحنه می رود

مجری طرح این نمایش را تعاونی هنری آرنا بر عهده دارد و پس از اجرا در تبریز در سایر استان ها و کشورهای همجوار همچون ترکیه، ارمنستان، عراق و لبنان نیز طبق برنامه ای که دست اندرکاران این نمایش پیش بینی کرده اند عملیاتی خواهد شد.

شایان ذکر است یعقوب اکبری کارگردان نمایش “جدال در آفرینش” بوده و صفیه مظلوم پور کارگردان هنری، علی مجیدپور مشاور کارگردان، سورج نوایی مدیر پروژه و کارگردان فنی، سهیلا ارجمند مدیر عامل آرنا و مجری طرح، مهران صادقی به عنوان تهیه کننده، بهنام محمدی به عنوان مشاور تهیه و تولید و فرید فرج پور به عنوان مدیر رسانه ای این پروژه هنری می باشند که همزمان با ایام فاطمیه امسال از ۱۱ الی ۱۶ دی ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز بر روی صحنه خواهد رفت.

?عکس از:عصرآزادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.