پیام تبریک مسئولان کشور به مناسبت روز پرستار

مقامات و مسئولان کشور در پیام‌های جداگانه روز پرستار را به این قشر زحمت کش تبریک گفتند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرمانده کل ارتش امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در ارتباط تصویری با پرستاران ارتش، با بیان این که پرستاری جایگاه بزرگ و والایی دارد، گفت: ما در ارتش به خوب بودن و حتی ممتاز بودن قانع نیستیم، بلکه به دنبال الگو بودن و ارائه الگو هستیم.

وی ضمن تبریک ولادت زینب کبری (س)، اسوه صبر و مقاومت و گرامیداشت روز پرستار، گفت: از زحمات پرستاران و پیراپزشکان تشکر کرده و به روح بلند همه شهدای مدافع سلامت ادای احترام می کنم.

سرلشکر موسوی افزود: اگر بخواهیم از زحمات پرستاران و جایگاه این عزیزان تجلیل کنیم، باید هر روز یک مراسم برای تجلیل از آن‌ها برگزار کنیم، ولی این مراسم که سالی یکبار و در روز ولادت بزرگ بانوی اسلام برگزار می‌شود، در واقع نمادی از قدردانی ما از جامعه پرستاری است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: همه بزرگان تاریخ، در ادیان، فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف به گونه‌ای از پرستاران و پرستاری تجلیل و تقدیر کرده‌اند که این نشان از بزرگی جایگاه پرستاری و افرادی است که این مسوولیت مهم را پذیرفته و انتخاب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پرستاری واقعا کار هر کسی نیست، خطاب به پرستاران اظهار کرد: سالانه تعداد افرادی که وارد سن اشتغال شده و مسئولیتی را قبول می‌کنند، بالاست ولی از این تعداد، تنها عده ای مسیر خدمت به دیگران را آن هم با آب شدن شمع وجودی خودشان، انتخاب می کنند. باید شکرگزار خداوند باشید که شما را در این مسیر قرار داده و در راستای خدمت به مردم حرکت می‌کنید.

پیام تبریک فرمانده نیروی هوایی 

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در پیامی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار آورده است: با پشت سر نهادن تلخ کامی‌های ناشی از ابتلای گسترده هموطنان عزیزمان به ویروس منحوس کرونا در سایه سار سروهای بلند قامت ایثار و فداکاری، از جمله پرستاران شریف که در پرتو حسن و تجلی (مَنْ هُوَ اِسْمُهُ دَوآءٌ) و با ریشه‌های عمیق در قلب مردم و زلفی گره خورده با نام میهن عزیزمان ایران، جان پناه ما در گذراندن این ایام سخت بوده و از کوچکترین همت و تلاشی دریغ نورزیدند، ایستاده و به نشانه قدرشناسی از ایشان سر تعظیم فرود می آوریم.

وی افزود: پرستاری در ضمیر و ذهن وجدان های بیدار، نه فقط یک شغل و حرفه، بلکه تلاش برای پل بستن از خاک تا افلاک و معنی بخشیدن به از خودگذشتگی است، از خودگذشتگی ای که از سرچشمه تجلی واژه ایثار در حماسه حسینی حضرت زینب (س) سیراب شده و چه حسن انتخابی است سالروز ولادت او برای نکو داشت شاُن پرستاران سرزمین مادری ما که کارنامه روشن شان به امضای سرخ سفرکردگان شهید و جانبازان روسفید و بیماران درد آشنا رسیده است.

پیام تبریک فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز در پیام تبریک خود به مناسبت روز پرستار آورده است: بی تردید اهمیت و نقش بی بدیل پرستاران و تلاش‌های غیر قابل توصیف این اسوه‌های صبر و نوع دوستی در راستای خدمت رسانی به مردم و سلامت آنان بیش از گذشته برای همگان ملموس و قابل ستایش است.

وی افزود: پرستاران همپای جامعه روشنفکر پزشکی، در دشوارترین لحظات زندگی بر بالین بیماران حاضر شده و نعمت تندرستی و حیات دوباره را به آنان هدیه می‌دهند و یقینا باید اذعان کرد حرفه ارزشمند و پرزحمت پرستاری، تفسیر زیبای فداکاری، صبوری و بشر دوستی است و بی‌شک این جهاد و از خود گذشتگی مدافعان سلامت که یادآور خاطره حضور پرستاران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و کمک‌رسانی به رزمندگان دفاع مقدس است، همچون مدال زرینی بر سینه جامعه پرستاری در تاریخ این مرز و بوم خواهد ماند.

پیام تبریک معاون هماهنگ کننده ارتش

امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش طی پیامی روز پرستار را به امیر دریادار مداح معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش تبریک گفت.

سیاری خطاب به امیر دریادار دوم پزشک مصطفی مداح معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش اظهار داشت: حضرت زینب (س)؛ عصاره قداست دوران‌ها و احیاگر شورانگیزترین حماسه‌هاست که چونان نوری در شب دیجور عصر و در زمانه عسرت و مهجوریت دین در آسمان درخشید تاطریق سعادت از تپه ظلالت نمایان گردد و همچون خورشیدی تابنده ابرهای فتنه را ازهم شکافت و قلب‌های آزادگان جهان را با انوار حقیقت آراست و دیدگان انسان‌ها را به سمت متعالی‌ترین ارزش‌های اخلاقی معطوف ساخت.

وی افزود: بی تردید این روز فرصت مغتنمی است جهت تقدیر از بیکرانگی خدمات ارزنده و تلاش‌های جهادگونه مدافعان سلامت و پرستاران خدوم و فرشته سیرتی که با تلفیق تعهد و تخصص، خالق درخشان ترین صحنه‌های خدمت، ایثار و ایمان هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.