ملاقات مدیرکل بهزیستی البرز با معلولین زندانی در زندان بزرگ قزلحصار

دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی استان به همراه مجید باقری نوری معاون پشتیبانی، عبدالله فلاح نژاد معاون توانبخشی، نادر زیدی مدیر حراست، حسین امیری مسئول روابط عمومی از زندان بزرگ قزلحصار بازدید کرد و در نشستی با دکتر کمالی مدیرکل این زندان به بررسی مسائل جامعه هدف بهزیستی پرداخت.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر «اسدالله حیدری» در آغاز جلسه با اشاره به اینکه فعالیت در بهزیستی و امور زندانها به نوعی باهم مشابهت دارد افزود: واقعا کار در ندامتگاه جای تقدیر و تشکر دارد چرا که در حوزه ی مسائل اجتماعی که سخت ترین و زیان آورترین امور است و روح و روان انسان را دچار فرسایش می کند، کارکنان ندامتگاه این کار را برای جلب رضایت پرودگار و خدمت به خلق انجام میدهند از این رو همه ما وظیفه داریم قدردان زحمات این عزیزان باشیم که بخش عمده ای از تأمین امنیت اجتماعی به زحماتی که این مجموعه متقبل شده است برمیگردد به همین دلیل از حضور در جمع شما احساس مسرت و خشنودی دارم و سپاسگزار زحمات شما خواهم بود.

مدیرکل بهزیستی در ادامه افزود: تلاش مجموعه بهزیستی بر این خواهد بود که همکاری لازم با شما در اموری که نیاز به خدمات این سازمان دارید صورت گیرد.

دکتر حیدری افزود: در صورت وجود فرزندان زیر ۶ سال که به همراه مادران در زندان بسر میبرند بهزیستی آمادگی دارد به منظور انجام غربالگری بینایی و پیشگیری از این نوع معلولیت از طریق اعزام تیم سیار خدمات رسانی انجام دهد.

دکتر حیدری گفت: همچنین در بحث مشاوره با وجود مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ میتوانیم یک روز مشخص را در اختیار ندامتگاه قرار دهیم که افراد اعمّ از (زندانیان، خانواده های زندانیان و کارکنان سازمان زندانها) بتوانند از مشاوره های حقوقی، خانوادگی، تحصیلی، اعتیادو انواع مشاوره به صورت دولتی و بصورت رایگان بهره مند گردند.

وی افزود: علاوه بر این اگر فضای مورد نیاز فراهم گردد اورژانس اجتماعی را متشکل از چند مشاور خانم و آقا یک روز در هفته در این ندامتگاه مستقر میکنیم که به زندانیان و خانواده هایشان مشاوره دهند.

دکتر حیدری افزود: تا توجه به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز همسرشان در زندان حضور دارند واین افراد با معرفی به بهزیستی می توانند از تسهیلات بدون بهره در راستای توانمندسازی و اشتغال استفاده کنند، از این پس بهزیستی با معرفی نامه این ندامتگاه برای خانواده زندانیان تشکیل پرونده میدهد تا بتوانند از تسهیلات بدون بهره صد میلیون تومانی برای سرپرست خانواده بهره مند گردند.

دکتر حیدری در ادامه اظهار داشت: در بهزیستی مراکزی تحت عنوان شبه خانواده وجود دارد که فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست را نگهداری می کند و تمام خدماتی که در منزل برای کودک مهیا می شود در این مراکز نیز فراهم می گردد. در حال حاضر پدر ۲۰ نفر از فرزندان مراکز شبه خانواده بهزیستی در زندان است و به دلیل عدم صلاحیت مادر بنا به دستور مقام محترم قضایی در این مراکز نگهداری می شوند که ندامتگاه در صورت مشاهده کودکانی که پدرشان زندان و مادرشان فاقد صلاحیت است می تواند با اخذ حکم قضایی آنان را از طریق اورژانس اجتماعی به بهزیستی ارجاع نماید که تا زمان خروج پدر از ندامتگاه نیازهایشان برطرف گردد.

مدیرکل بهزیستی در ادامه افزود: در خصوص زندانیانی که دچار اعتیاد بوده و در ندامتگاه بهبود پیدا کرده اند و به منظور جلوگیری از عود مجدد نیازمند دریافت خدمات اجتماعی از قبیل خدامت روانشناسی، پزشکی، روانپزشکی، مددکاری و حتی توانمند سازی خانواده هستند از این رو بهزیستی دو مرکز جامع آقایان و بانوان دارد که با معرفی ندامتگاه این افراد می توانند از این خدمات به صورت رایگان استفاده کنند.

دکتر حیدری افزود: در خصوص لوازم توانبخشی و تجهیزات توان پزشکی مورد نیاز زندانیان، تعداد این افراد طی مکاتبه از سوی ندامتگاه مشخص گردد و ما نیز خود را موظف میدانیم در اسرع وقت در صورت موجودی انبار لوازم مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهیم.

پس از پایان این جلسه دکتر حیدری به همراه همکاران خود بصورت میدانی از این زندان بزرگ بازدید کرد و با زندانیان دارای معلولیت دیدار و پای دردودل این افراد نشست و ضمن بررسی مشکلاتشان در خصوص راهکارهای کمک به ایشان دستورات لازم را صادر نمود.

در ادامه جلسه اشکان کمالی رئیس زندان قزلحصار اظهار داشت: از نگاه زیبا و همدلی مدیرکل بهزیستی استان جناب دکتر حیدری و همکاران ایشان بسیار سپاسگزارم، حضور و اعلام آمادگی بهزیستی استان و همچنین بررسی خدمات قابل ارائه مایه دلگرمی ما همکارانمان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این که سازمان بهزیستی در میان آحاد جامعه وجهه ای مطلوب دارد، غالباً خدماتی که از طریق بهزیستی ارائه می شود مورد استقبال بیشتری واقع می شود بنابرین اگر به صورت ضابطه مند مشاورین بهزیستی در قرارگاه فرهنگی ندامتگاه حضور پیدا کنند، این اقدام موجب جذب بهتر خانواده زندانیان و بهره مندی ایشان از خدمات خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.