عصر آزادی آنلاین/ مریم خدابخش،
مدیر عامل سازمان عمران تبریز از نهایی شدن مطالعات اولیه ترافیکی و طراحی تقاطع غیر همسطح کرکج و تکمیل مطالعات مرحله دوم خبر داد و گفت: مطالعات ژئوتکنیک، مدلسازی سازهای و طراحی مراحل اول و دوم تقاطع غیر همسطح بلوار بسیج با کرکج در حال تکمیل است و به محض تکمیل اسناد مناقصه، برآورد تکمیلی و آماده شدن نقشههای نهایی، طبق تعهد قبلی آگهی، اوایل دی سالجاری مناقصه خواهد شد.
بابک شریفی؛ مدیر عامل سازمان عمران تبریز با اعلام این خبر، افزود: شرايط محيطی پيرامون محور و راه، از نظر استانداردسازی، نيازمند طراحی ابنيه فنی متناسب با شرایط است و در ارتباط با این مباحث، باصرفه ترین و مناسبترين گزینه انتخابی برای دسترسی آسان به شهرک کرکج و کاهش ترافیک سه راهیاهر به جاده تبریز – تهران از طریق شورای ترافیک استان و کمیته فنی شهرداری، انتخاب شده، و جهت تکمیل مطالعات به این سازمان اعلام شده است.
وی در همین راستا با تکیه بر مشخصات فنی و اجرایی این پروژه، ادامه داد: این طرح به شکل دوربرگردان غیر همسطح بتنی – فولادی در طول ۴۸۰ متر با رمپهای شمالی و جنوبی بهطول ۱۲۵ متر در مسیر جاده تهران و ابتدای محله كركج، اجرا و عملیاتی میشود.
شریفی در همین راستا با تأکید بر اینکه مراحل اجرایی و عملیاتی این پروژه، طبق مناقصه انجام شده و طرح مصوب، دی سالجاری بهزودی توسط سازمان عمران انجام خواهد شد، اعتبار تفاهمنامهای اولیه این طرح را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی در همین راستا با بیان اینکه بهمنظور سرعت بخشیدن به روند طراحی، بهشکل موازی، کارهای مدلسازی و تحلیل سازهای پروژه شروع شده، و پس از اخذ نتایج ژئوتکنیک، مطالعات این طرح، نهایی خواهد شد، بر مزایا و ضرورت اجرای این پروژه اشاره کرد و همگونی نسبی تابليه فولادی و بتنی، وجود و در دسترس بودن تمامی مصالح مورد نياز برای اجرای پروژه در كشور، در اختيار داشتن تكنولوژی ساخت و اجرای آن از طریق پيمانكاران، اجرای همزمان زيرسازه و روسازه پل، افزايش سرعت اجرای رمپها با استفاد از خاك مسطح را از جمله مزایای این پروژه برشمرد.