اعتراض جمعی از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابل این اداره کل نسبت به نابرابری دریافتی‌های خود

عصر آزادی آنلاین/ مریم خدابخش،

با تکیه بر فرمایش مقام معظم رهبری، می‌گویند: باید نگاه مدیرانه به مسئله فرهنگ داشت و طبق فرمایش صریح این مقام عظما، فرهنگ زیر‌بنا، اصل و اساس همه چیز است و اکنون ما اصحاب فرهنگ، هنر، کارمندان و کارشناسان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بدترین و پائین‌ترین وضعیت حقوقی و معیشتی به سر می‌بریم و دقیقاً در کف پرداخت‌های دولتی قرار داریم و این تناقض، تحقیر و ظلم آشکار غیر قابل قبول است.
بعد از اندکی سکوت محترمانه، ادامه می‌دهند: همه می‌دانند که سال‌هاست کارکنان خدوم فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون هیچ توقع، چشم‌داشت و توقعی بار تمام کاستی‌ها و کمبودهای این حوزه خطیر زیرساختی را به دوش کشیده‌ایم و ناملایماتی‌ها دیده‌ایم و اعتراض نکرده‌ایم. آیا این شایسته است که به پاداش این همه صبوری، تلاش صادقانه، خاضعانه هم‌چنان در این وضعیت بغرنج و نابسامان بمانیم و به‌ سر بریم.
یکی از کارمندان به خط فقر و آمار رسمی اشاره کرده، و ادامه می‌دهد: طبق آمار رسمی اعلام شده، خط فقر ۱۲ میلیون تومان است و حقوق و دریافتی اغلب کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی، نصف این خط فقر هم نیست ⁦،!! آیا می‌شود با این دریافتی ناچیز زندگی کرد و به تلاش در جهت تعالی و رشد انسانی خود و جامعه پیرامون رسید و به اجرای عدالت و همسان‌سازی پرداخت در این اوضاع امیدوار شد و آن را موضوع و سخنی تحقیرآمیز و تمسخر آمیز محسوب نکرد؟! و آن‌گاه همه با هم یک‌دست و یک‌صدا می‌گویند: ما به دنبال حداقل زیست انسانی خود و خانواده‌های‌مان هستیم. زیرا فرهنگ، پایه اساسی و محوری شکل‌گیری یک ملت اصیل است و مدیریت بر این عرصه خطیر، بسیار مهم‌تر و حساس‌تر از سایر مدیریت‌هاست
و در ادامه در تبیین بیش‌تر مطالبه‌های خود می‌گویند: ما کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با نظر به بی‌توجهی مفرط مسؤولان ارشد و دخیل در معیشت و رفاه کارکنان این مجموعه و افزایش مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر، رشد افسار گسیخته تورم که به جدّ کارکنان این حوزه را نیز عملاً به زیر خط فقر مطلق برده است، خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و کرامت انسانی خود و همسان‌سازی، هم‌ترازی حقوق و سایر تسهیلات این اداره کل با سایر سازمان‌ها و اداره‌های دولتی به شکل واقعی‌اش هستیم، نه همسان‌سازی به اشکال شعاردرمانی، وعده وعیدهای تکراری‌اش. از این‌رو، امیدواریم این تجمع محترمانه همکاران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر استان‌ها منجر به اقدامات عملی شایسته و نتیجه ملموس از طرف نمایندگان مجلس، مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.