بازدید و بررسی میدانی چالش‌ها و موانع تجارت دوجانبه با استان های شرقی ترکیه

عصر آزادی آنلاین:
سفر رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه به همراه دبیر و یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به منظور توسعه تجارت دوجانبه ایران و استان های شرقی ترکیه و نیز بررسی میدانی موانع موجود بر سرراه تجارت با ترکیه در مرز بازرگان با هماهنگی های صورت گرفته با اتاق بازرگانی ارومیه و اتحادیه ها و انجمن های بازرگانی ترابزون و ارزروم ترکیه صورت پذیرفت.
به گزارش عصر آزادی آنلاین، با پیگیری‌ها و هماهنگی های متعدد حق جو دبیرکل اتاق بازرگانی ارومیه و دکتر موسائی دبیر اتاق مشترک ایران و ترکیه به منظور بازدید میدانی از مرز بازرگان و گمرک گوربلاغ، دیدار با روسای اتاق‌های بازرگانی و انجمن های تجاری و صنعتی استان های شرقی ترکیه و سرکنسولگری های ایران در ترابزون و ارزروم، مهرداد سعادت دهقان در معیت حق‌جو دبیرکل اتاق ارومیه و حق‌گوئی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق ارومیه عازم ترکیه شدند.

در ابتدای این سفر در مرز بازرگان بر لزوم پیگیری بهبود وضعیت فیزیکی ساختمان‌های گمرک و ایجاد مجموعه‌ای در شان نظام جمهوری اسلامی و نیز حذف دریافت تعرفه مابه التفاوت هزینه سوخت موجود در باک خودروها که به همراه سایر مسائل منجر به ایجاد صف‌های طولانی شده است، تاکید گردید.

دیدار و گفتگوهای سازنده با سلطان زاده سرکنسول ایران در ارزروم

در روز نخست سفر، پس از دیدار و گفتگوهای سازنده با سلطان زاده سرکنسول کشورمان در ارزروم، دیدارهای جداگانه ای با رئیس و اعضای اتحادیه صادرکنندگان شرق ترکیه، رئیس اتاق بورس تجارت ارزروم، رئیس و اعضای انجمن تجاری موسیاد انجام و گفتگوهای سازنده ای در خصوص تسهیل و تقویت همکاری و تجارت دو جانبه بالاخص تجارت استان های شرقی ترکیه با کشورمان و نیز اعزام هیئت های تجاری دو کشور صورت گرفت. امضای یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با اتاق بورس تجارت ارزروم و انجمن تجاری تومسیاد بخشی از این سفر تجاری بود.

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با اتاق بورس تجارت ارزروم و انجمن تجاری تومسیاد

در این دیدارها بر آمادگی اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه بر پیگیری مسائل تجار ترک تاکید گردید و با استقبال انجمن صادرکنندگان شرق ترکیه از پیشنهاد اعضای اتاق بازرگانی ارومیه برای میزبانی از هیئت فعالان اقتصادی ترک به منظور بازدید واحدهای صنعتی و تولیدی استان آذربایجان غربی، مقرر گردید، هماهنگی های لازم صورت پذیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.