دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی تاکید کرد؛ شرکت های بزرگ حسابهای اصلی خود را در بانک های استان متمر‌کز کنند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس بانک و بیمه: دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی گفت: ۱۱ هزار و ۷۵۶ نفر کل پرسنل در ۳۱ بانک و موسسه مالی واعتباری آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

عادل غلامی در جلسه بررسی عملکردی ۸ ماهه بانک های دولتی و نیمه دولتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانک های استان در دو سال گذشته با وجود بحران کرونا و مشکلات اقتصادی کارنامه درخشانی داشته اند افزود: در دو سال اخیر بانک ها فعالیت خود را با وجود تراکم کاری ادامه و وظایف محوله را انجام داده اند که متاسفانه یک سوم کارکنان بانکی به کرونا مبتلا شده و ۲۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۷۵۶ نفر در ۳۱ بانک دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری و بانک های قرض الحسنه مشغول به کار هستند.

رئیس بانک ملی استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه هفتم مصارف در سیستم بانکی کشور را دارد افزود: در زمینه منابع هم رتبه ششم را کسب نموده ایم.

وی اضافه کرد: اگر خواهان افزایش قدرت تسهیلات دهی بانکهای استان هستیم باید شرکت های بزرگ، حسابهای اصلی خود را در بانک های استان متمر‌کز نمایند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان با اشاره به جایگاه بانکهای دولتی و خصوصی در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: ۹۰ درصد تسهیلات توسط بانکهای دولتی و ۱۰ درصد توسط بانک های خصوصی پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: نسبت مصارف به منابع ۱۲ بانک دولتی در آذربایجان شرقی با کسر سپرده قانونی بانک مرکزی ۸۹ درصد است.

غلامی با اشاره به حمایت بانک های آذربایجان شرقی از صنعتگران و واحدهای تولیدی بیان کرد: اعتبار اسنادی صادره در ۸ ماهه سال جاری حدود دو برابر سال گذشته بوده است.

رئیس بانک ملی آذربایجان شرقی در خصوص حمایت بانکی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سطح استان خاطر نشان کرد: به ۱۳ هزار و ۹۹۵ پرونده تسهیلات به مبلغ ۴۰۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده و درصد پرداختی به کل ۶۹ درصد بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان از افزایش پرداخت تسهیلات ازدواج در استان خبر داد و گفت: در ۸ ماهه امسال درصد پرداختی به کل معرفی شدگان ۸۹ درصد بوده که به نسبت سال گذشته تعداد متقاضیان در صف تقریباً نصف شده است.

وی یادآور شد: عملکرد شبکه بانکی استان در خصوص تسهیلات تکلیفی از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه نشان می دهد که نزدیک به ۷۰ درصد پرداختی داشته ایم.

غلامی با بیان اینکه شبکه بانکی استان خواستار حمایت مسئولان ارشد استان است اظهار کرد: ۹۶ درصد مصوبات بانکی ستاد تسهیل اجرا شده و همکاران بانکی نهایت همکاری را داشته اند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات اعطای تسهیلات در استان عنوان کرد: با وجود مشکلاتی مانند عدم تکمیل پرونده و یا عدم مراجعه در مهلت مقرر و علی رغم هجمه هایی که به سیستم بانکی صورت می گیرد تلاش کرده ایم تابیشترین همراهی را با بخش تولید داشته باشیم.

غلامی با تقدیر از عملکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: حمایت های مسئولان ارشد اقتصادی استان از بانک ها نقطه قوت و قوت دلی برای توسعه فعالیت بانک ها در آذربایجان شرقی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.