کارشناس ارشد بازاریابی بین‌المللی: بازاریابی، یک علم تخصصی و حرفه‌ای است

عصرآزادی آنلاین/ مریم خدابخش

جلال حق وردی؛ مدیر عامل شرکت و سامانه آیتان مارکت در گفت‌وگوی کوتاه در خصوص معرفی این سامانه فعال در بستر اینترنتی با رویکرد بازاریابی بین‌المللی، هدف از راه‌اندازی این مجموعه منحصر به فرد در حوزه بازرگانی و پورتال جامع صادراتی در کشور را دست‌یابی به مشتریان جدید و تبلیغ آن‌لاین محصولات و تولیدات ایران در بازارهای بین‌المللی، ایجاد حس رقابتی در بخش قیمت‌ها و کیفیت‌های جهانی، حمایت از کسب و کارهای کوچک و دسترسی آسان و بدون واسطه مشتریان خارجی با کارخانه‌ها دانست و گفت: ما با راه‌اندازی این سامانه در تلاش هستیم با بهره‌گیری از روش‌های مدرن دنیا، در کنار اختصاص فضای ویدیویی و تصویری برای هر تأمین‌کننده به میزان هر محصول در زبان‌های مختلف نمایشگاه مجازی و یک پلتفرم مستقل برای تأمین‌کنندگان و معرفی محصولات، کارخانه‌ها و تولیدات داخلی در بازارهای بین‌المللی ایجاد کنیم و آموزش‌های لازم در حوزه صادرات را ارائه دهیم و اطلاع‌رسانی از طریق یک سامانه جامع را سرعت بخشیم و تسهیل سازیم.
وی در همین راستا با تکیه بر معرفی، اطلاع‌رسانی و بازاریابی محصولات در گستره جهانی به هفت زبان بین‌المللی، مکاتبه، مذاکره تخصصی و عقد قراردادها با مشتریان خارجی، ایجاد یک بستر امن برای تبادل ارزی از طریق صرافی‌ها، ارزهای دیجیتال، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی به عنوان نماینده تأمین کنندگان در کشورهای مختلف، خدمات گمرکی و خدمات حمل و نقل بین‌المللی اعم از؛ دریایی، هوایی و زمینی، ارائه آموزش‌های بازاریابی بین‌المللی، راه‌اندازی دفاتر و شعبات آیتان مارکت در کشورهای ترکیه، عراق، چین، ارمنستان، برزیل، قزاقستان، آذربایجان و کشورهای اروپایی، دعوت از تجار و بازرگانان خارجی جهت بازدید از کارخانه‌ها و عقد قرارداد با تولید کنندگان داخلی را از جمله خدمات این مجموعه برشمرد و افزود: پنج سال است که مطالعات میدانی و علمی سامانه را شروع کرده‌ایم و ضمن بررسی زیرساخت‌های لازم، تهدیدات، فرصت‌ها و نیازمندی‌های حوزه اقتصاد در صدد هستیم با معرفی تولیدات داخلی، صادرات محصولات ایرانی را در بازارهای جهانی فرهنگ‌سازی کنیم و در بُعد بازاریابی بین المللی، بستر مناسب برای صادرات محصولات مشتریان خود فراهم سازیم و این طرح ملی و زیربنایی را به نحو احسن انجام دهیم و زیرساخت‌های لازم را به شکل بنیادی ایجاد کنیم و با ورود به بازاریابی اجتماعی، در بخش صادرات و معرفی محصولات و آثار فرهنگی نیز گام‌های اثربخشی انجام دهیم.
حق‌وردی در این ارتباط، بازاریابی را یک علم تخصصی و حرفه‌ای خواند و با اشاره به مشکلات بعضی تامین‌کنندگان، در تبیین چالش‌های ناشی از نبود آگاهی از بحث ورود به بازارهای جهانی و صادرات، ادامه داد: اگر‌چه ما هم‌اکنون از نسخه دوم بازاریابی عبور کرده‌ایم. اما باید متوجه باشیم که بازاریابی در نسخه سوم، تعاریف متفاوتی دارد و نوع برخورد ما با افراد را شامل می‌شود و به‌دنبال ایجاد ارزش و ارائه خدمات متناسب با درخواست، رفاه و آرامشی است که منجر به پرورش روح انسانی در افراد شود‌ و متناسب با این تغییر، لازم است که افراد درک صحیحی از بازاریابی داشته باشند.
این کارشناس ارشد بازاریابی در پایان ضمن اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه اخیر ربع‌رشیدی، دستاوردهای مثبت و خروجی خوب این نمایشگاه، و بیان‌ این‌که فضای واقعی و فیزیکی نمایشگاه‌های بین‌المللی که با حضور مردم و بازدیدکنندگان رونق می‌گیرند، منسوخ پذیر نیستند و عرصه اقتصاد نیز نمی‌تواند از پتانسیل‌های این نمایشگاه‌ها، ارتباطات چهره به چهره و کلامی بی‌بهره بماند، ابراز داشت: حضور در نمایشگاه اخیر فرصتی فراهم نمود تا ضمن معرفی و شناساندن شرکت و فعالیت‌های آن و بهره‌مندی از ظرفیت ارتباطات چهره به چهره و کلامی، ارتباطات خود با سازمان‌ها و کارخانه‌ها را توسعه بخشیم و در این ارتباط، اعلام آمادگی برای عقد قرارداد همکاری از سوی دانشگاه‌ها، مراکز و سازمان‌ها و مصمم شدن برای تدوین و چاپ کتاب آیتان مارکت بازاریابی بین‌المللی با موضوع نگرش بازاریابی ایران و اشتراک‌گذاری تجارب علمی و اکتسابی مرتبط با بازاریابی و اقتصاد، مذاکره با چند شرکت، کارخانه و سازمان، ارائه راهکار و مشاوره به آنان، از جمله دستاوردهای حضورمان در نمایشگاه اخیر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.