درخواست عضویت انجمن ناشران کتاب در شورای فرهنگ عمومی استان

آل هاشم: ارتقاء صنعت نشر کتاب استان ضروری است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن ناشران کتاب استان بر ضرورت حمایت از ناشران و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه صنعت چاپ و نشر کتاب تاکید کرد.

حجه الاسلام دکتر آل هاشم در این دیدار با اعلام این مطلب افزود: بیش از 200 ناشر کتاب در سطح استان مشغول فعالیت و ارایه خدمات فرهنگی هستند که با وجود حجم بالایی از مشکلات در این حوزه، فعالیت و خدمات فرهنگی این قشر تعطیل نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حمایت های عملی و موثر از ناشران کتاب استان افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش و همت مضاعفی در راستای حمایت، ارتقاء و حل مشکلات صنعت چاپ و نشر کتاب استان داشته است.

حجه الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرسوده بودن بخش قابل توجهی از ماشین آلات حوزه چاپ و نشر استان خاطرنشان کرد: فرسودگی صنعت چاپ استان و استفاده از تکنولوژی های قدیمی از مهم ترین چالش های فراروی صنعت چاپ استان به شمار می رود که باید نسبت به بهبود و ارتقاء آن توجه جدی صورت گیرد.

وی در خاتمه با تاکید بر ناکافی بودن حمایت های دولتی از فعالان صنعت چاپ و نشر که در ایام کرونایی دچار آسیب و زیان شده اند، خواستار توجه و بازنگری دولت در این حوزه شد.

در این دیدار و پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان، “هادی ابراهیمی سنائی” رئيس هيات مديره انجمن ناشران کتاب آذربایجان شرقی طی سخنانی با قدردانی از حمایت های حجه الاسلام آل هاشم از فعالیت نهادها و تشکل های فرهنگی استان، خواستار تسریع عضویت این انجمن در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان یکی از ارکان پیش بینی شده فرهنگی در اساسنامه و ساز و کارهای قانونی این شورا شد.

وی گفت: انجمن ناشران کتاب استان به عنوان تشکلی که با بسیاری از حوزه های فرهنگی و فعالیت های مرتبط به آن ارتباط و نزدیکی دارد، می تواند به عنوان یکی از دو عضو فرهگنی شورای فرهنگ عمومی استان، در این شورا عضو شود که در صورت حمایت و همکاری های بین بخشی و نظر مساعد امام جمعه محبوب تبریز، منشا خدمات و همکاری های موثر خواهد شد.

ابراهیمی سنائى در عین حال از حجه الاسلام و المسلین آل هاشم خواست در صورت موافقت وی، زمینه برای معرفی کتاب های موضوعی مرتبط با رویدادها و مناسبت ها و موضوعات روز و هفته، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه هر هفته تبریز فراهم شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.