مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، چین و روسیه در وین گفتگو کردند

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که ساعاتی پیش برای ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها وارد وین شد با روسای هیات‌های چین و روسیه دیدار کرد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، علی باقری کنی، وانگ کوان و میخائیل اولیانوف اکنون در هتل کوبورگ در حال رایزنی‌های دیپلماتیک پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام هستند.

نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک ساعت ۱۸ به وقت محلی وین (۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

مذاکره کنندگان در دور قبل که در دو نوبت پیگیری شد، پس از نزدیک به سه هفته گفتگو و انکار طولانی سه کشور اروپایی در برابر مطالبات منطقی ایران، درباره متن مشترک و مبنای ادامه گفتگوها به توافق رسیدند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران گفت: ما از موضوعات شکلی عبور کردیم و بعد از دور هفتم به دو سند جدید رسیدیم. پیشنهادات و نظرات ایران کاملا در آنها گنجانده شده امروز دو سند جدید داریم و سند رفع تحریم‌ها سندی است که به صورت خاص تمرکز ویژه مذاکره کنندگان ملت است. انتظار داریم تعهد و جدیت طرف مقابل را نشان دهد که آمده‌اند تا به توافق معنادار و منطبق با حقوق بین‌الملل برسند. روزهای آتی نشان می‌دهد پاسخ جدیت ایران از طرف‌های مقابل داده خواهد شد.

وی افزود: هیات ایرانی، تا رسیدن به حصول نتیجه در وین می‌مانند و در هر زمانی برای مشورت نیاز به تنفس باشد امر عادی و مرسومی است که انجام می‌شود.

خطیب زاده خاطر نشان کرد: هیأت ایرانی هم جدیت و هم اجازه توافقات دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.