تمامی راه‌های آذربایجان‌شرقی باز است

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تمامی راه‌های روستایی استان آذربایجان‌شرقی از محاصره برف و کولاک بازگشایی شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رسول زاده معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون تردد در همه جاده‌های آذربایجان شرقی در جریان است، گفت: در بارش‌های اخیر ۲ هزار و ۳۴۰ کیلومتر – باند از راه‌های روستایی با استفاده از حدود ۷۴۴ تن مخلوط توسط گروه‌های راهداری برف روبی و نمک پاشی شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های اخیر بیش از ۳۳۳ مورد راه روستایی در شهرستان‌های مختلف استان برف روبی و نمک پاشی شد، اظهار داشت: در بارش‌های اخیر راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای شهرستان‌های چاراویماق، هشترود، اهر، ورزقان و مرند که عموما در مناطق سخت عبور قرار داشتند، به علت بارش برف و کولاک مسدود شد.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این بارش‌ها راهداران در جاده‌های مختلف استان به ۶۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک کمک رسانی کردند.

رسول زاده افزود: بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه ارتباطی استان زیر پوشش عملیات راهداری زمستانی این اداره کل بودند و ۳۸ نقطه کوهستانی استان نیز برف گیر هستند؛ این اداره کل با بکارگیری همه امکانات، استقرار در مسیر‌های حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در جاده‌های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به مترددکنندگان جاده‌ها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: راهدارخانه‌های واقع در جاده‌های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها، تجهیز و آماده سازی شده و راهداران آماده همکاری و تعامل با مسئولان استانی و شهرستانی، نیرو‌های انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیرو‌های امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.

رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

وی توضیح داد: رانندگان و مسافران برای تردد در جاده‌ها به ویژه مناطق کوهستانی در فصل زمستان و موقع بارش برف، خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند و با خود پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.