مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی در تبریز برگزار شد

مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی در سالن همایش‌های مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت حماسه نهم دی در تبریز بیان کرد: در این بین حماسه هشتم دی مردم تبریز نشان از بصیرت و پیشتازی مردم آگاه این خطه در بزنگاه‌ها و برهه‌های حساس بود.

وی عنوان کرد: ۹ دی اثبات این واقعیت بود که مردم کشور با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها پشت سر نظام اسلامی هستند و بصیرت، قدرت، مدیریت، حکمت و هوشمندی ولی فقیه در این روز ثابت شد و چهره طلحه و زبیرهای زمان که خود را به جای عمارهای تاریخ جا زده بودند، در سایه حضور مردم عیان و اراده الهی بر حفظ و به سرانجام رساندن وعده‌های حق خود متجلی شد.

حجت الاسلام محمدحسنی گفت: ساده‌لوحی است اگر فکر کنیم فتنه به پایان رسیده چون تا زمانی که اسلام و حق‌طلبی است و تا مادامی که دشمنان دانا و دوستان نادان هستند، فتنه هم هست.

وی ادامه داد: نقش دوستان نادان در نقش‌گیری فتنه‌ها کمتر از دشمن دانا نیست و این افراد بی آنکه بدانند در جدول دشمنان و فتنه‌گران بازی می‌کنند، دشمنانی که ایجاد فاصله ذهنی و فکری بین باورهای مردم و جامعه اسلامی با باورهای ولی فقیه جامعه اسلامی را به عنوان خطرناکترین فتنه حال حاضر دنبال و تلاش دارند چنین القا کنند که رهبر آن چیزی را می گوید و راهی را می‌روند که مردم به خلاف آن اعتقاد و باور دارند.

وی افزود: عدم بی‌تفاوتی و جلوگیری از بروز این فاصله بین ولایت و امت تکلیف امروز آحاد انقلابی است، چرا که شکست جنگ صفین نتیجه فاصله ذهنی حضرت علی (ع) و اصحاب وی بود و به مسلخ رفتن امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش و به اسارت رفتن خانواده اهل بیت (ع) نیز با همین فتنه شکل گرفت و اکنون نیز دشمن دنبال مهندسی کردن همین نقشه شوم است و اگر چنانچه مراقبت لازم در این خصوص صورت نگیرد، از ره گم کردگان و ضالین خواهیم بود، گمراهی که در نتیجه آن حضرت زهرا (س) شهیده فاصله گرفتن مردم از فکر و اندیشه و درک حضرت امیرالمؤمنین (ع) شد.

وی فتنه ۸۸ را نتیجه همراهی دوستان نادان با دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فاصله ذهنی و فکری بین امت و ولایت فتنه‌ای است که دشمنان امروز به شدت در حال مهندسی و اجرایی کردن آن هستند.

وی همچنین به عوامل شکل‌گیری فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: متاسفانه حماسه فرصت‌ساز انتخابات ۸۸ به مذاق برخی خوش نیامد و با ایجاد فتنه کام مردم از این حماسه را تلخ و خسارت‌های زیان‌باری به کشور تحمیل کردند.

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: اعلام پیروزی یکی از کاندیداها پیش از پایان انتخابات و سپس ادعای تقلب همان کاندیدا در انتخابات به دلیل عدم به دست آوردن آرا لازم، نپذیرفتن نتایج رأی‌گیری و تمکین نکردن به راهکارهای ارائه شده برای رفع ابهامات ادعایی و دعوت همسر یکی از چهره‌های شاخص به تظاهرات خیابانی دست به دست هم دادند تا فتنه ۸۸ شکل گیرد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش ابراز داشت: مسببان و عوامل این فتنه اگر بدون عذرخواهی از مردم، رهبری و توبه حقیقی از دنیا بروند، از پل صراط عبور نخواهند کرد، زیرا که این فتنه پیامدهای نابخشودنی چون توهین به ارزش‌ها و عبور از خطوط قرمز اعتقادی، توهین به سیدالشهدا (ع) و ساحت‌شکنی شهدای کربلا در روز عاشورا، عدول از خطوط قرمز اخلاقی، اجتماعی و سیاسی همانند توهین به امام راحل و رهبری، تجاوز به حقوق شهروندان و ایجاد خسارت به اموال عمومی و البته پیامدهای اقتصادی خسارت بار و فشار بر معیشت عمومی داشت که به واسطه ضربه به بسترهای سرمایه گذاری ایجاد شده و زیرسوال رفتن امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد شد.

وی اشاره کرد: افزون بر همه این‌ها گناه نابخشودنی فتنه‌گران در تحریک طمع دشمن به تغییر رژیم در ایران و امیدواری آنان به براندازی مردم تنها معدود مواردی از تبعات فتنه ۸۸ بود.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران شبهه‌ افکنی و شایعه پراکنی را ابزار دشمن برای تحقق این فتنه دانست و خاطرنشان کرد: جلوگیری از این امر شوم نیازمند روشنگری و تبیین قشر متدین و حضور هوشمندانه مردم است همانگونه که در ۹ دی حضور گسترده و به هنگام مردم مانع از به مسلخ رفتن حسین زمان شد.

حجت الاسلام محمدحسنی همچنین تاکید کرد: اکنون دشمن ما را در ۲ راهی تسلیم و مقاومت قرار داده و همانگونه که آیت‌الله رئیسی گفته، برای نجات کشور از این وضعیت نیاز به جراحی است و نباید اجازه دهیم در این مسیر داستان مختار تکرار شود و همراه این سید بزرگوار باشیم و آستانه تحمل و مقاومت خود را بالا ببریم و با جلوگیری از فاصله ذهنی بین امت و ولایت به سمت پیشرفت و تعالی کشور گام برداریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.