سرپرست گروه هنری همای رحمت: ۱۰ اُمین سوگواره اشک یاس برگزار می‌شود

عصرآزادی آنلاین/ مریم خدابخش،

سرپرست و کارگردان گروه هنری همای رحمت از برگزاری ۱۰ اُمین سوگواره اشک یاس خبر داد و گفت:‌ بعد از وقفه یک‌ساله ناشی از کرونا و محدودیت‌های آن، ۱۰ اُمین سوگواره اشک یاس برگزار می‌شود.

محمد روشنی؛ سرپرست و کارگردان گروه هنری همای رحمت در گفت‌وگو با خبرنگاران، زمان برگزاری ۱۰ اُمین سوگواره اشک یاس را ۱۳ تا ۱۶ دی‌جاری اعلام کرد و افزود: این سوگواره ساعت ۶:۳۰ عصر ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ تا ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ در سالن دکتر مبین برگزار می‌شود.
وی در پاسخ به بود یا نبود برنامه‌های جانبی در حاشیه برگزاری این سوگواره، با انتقاد از نبود حمایت‌ها و نگرش‌های مساعد نسبت به برنامه‌های فرهنگی و ارزشی، ادامه داد: در کنار برگزاری این سوگواره، غرفه‌های صلواتی، نذورات مردمی برای کودکان سرطانی، حامیان مالی، نمایشگاه عکس دفاع مقدس و مدافعان حرم، رادیو سوگواره و چند برنامه دیگر را پیش‌بینی کرده بودیم که متأسفانه به علت نبود امکانات و حمایت‌های مالی، تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده، لغو شدند و تنها برنامه جانبی ما خاطره‌گویی بهرام بعقوبی؛ جانباز و یادگار هشت سال دفاع مقدس را خواهیم داشت.

به‌جای حمایت‌های بیش‌تر، سنگ‌اندازی‌ها بیش‌تر شده‌اند/ خسته از این همه بی‌مهری شده‌ام

روشنی با اظهار تأسف از نبود نگاه فرهنگی بعضی از مسؤولان اجرایی نسبت به کارهای فخیم فرهنگی و ارزشی و بیان‌ این‌که با وجود تنها ماندن‌های‌مان، نزدیک به یک دهه است که کار خود را با همت و عشق به اهل بیت پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و فاطمه زهرا (س) – افتخار خاندان وحی، پیش برده‌ایم، متذکر شد: در برگزاری ۱۰ اُمین سوگواره اشک یاس انتظار داشتیم با بهره‌مندی از حمایت‌های معنوی و مادی مسؤولان و متولیان حوزه فرهنگ و هنر، آن را به بهترین شکل اجرا می‌نمودیم و بدون دغدغه پیش‌ ‌می‌بردیم. اما متأسفانه امسال نیز از هیچ‌گونه حمایت درخوری برخوردار نگشتیم و به‌جای حمایت‌های بیش‌تر، سنگ‌اندازی‌ها بیش‌تر شده‌اند.
این هنرمند و کارگردان تئاتر با بیان این‌که از سال ۱۳۹۰ که برگزاری سوگواره را شروع کرده‌ایم، با هزینه‌های شخصی خود پیش‌رفته‌ایم و مورد بی‌مهری‌های متعدد قرار گرفتیم، ادامه داد: بدون ‌هیچ منت، گلایه و شکوائیه‌ای فقط می‌گویم که از این همه بی‌مهری خسته‌ام و تنها انگیزه برای ادامه این مسیر هنری منتخب گروه، عشق به ائمه اطهار، خاندان وحی، عهد و پیمان‌ خود با حضرت فاطمه زهرا (س)، امید به راه‌گشایی‌ها و همراهی‌های آنان، همت چهل، پنجاه نفر از هنرمندان جوان و علاقه‌مند به انجام کارهای هنری، فرهنگی و ارزشی است.
روشنی در پایان ضمن قدردانی از همراهی بهرام یعقوبی؛ جانباز هشت سال دفاع مقدس، تلاش‌گران سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا، پایگاه مقاومت امام حسین(ع)، حکیمه غفوری و علی نوای‌باغبان از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، شهرداری منطقه ۳، حوزه‌ ۲ بسیج امام حسن مجتبی (ع)، حوزه ۲ بسیج خواهران، انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری استان آذربایجان‌شرقی و رسانه‌های استان، سایر حامیان معنوی و عوامل اجرایی در برگزاری این سوگواره، گفت: با وجود سنگ‌اندازی‌های بسیار بر سر راه‌مان، در دقایق آخر، نیروها و خادمان بسیج و رسانه، سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا، پایگاه مقاومت امام حسین (ع)، ۲ عضو شورای شهر و معاونت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به دادمان رسیدند و در این‌راه، حاج بهرام یعقوبی؛ جانباز هشت سال دفاع مقدس با دیدن کمبود تجهیزات‌مان به‌ یاری‌مان شتافت و در تأمین و تهیه تجهیزات نوری کمک‌‌حال‌مان شد. در حالی‌که این‌ جوان‌مرد به وقت خود با اهدای جان و سلامت خود، دِین‌اش را نسبت به مردم ادا کرده بود و این ادای‌ دِین به ساحت افتخار خاندان وحی و آسمان بلند و رفیع عصمت و طهارت بر دوش متولیان حوزه فرهنگ، هنر و آثار ارزشی است. اما متأسفانه هم‌چنان سایه غفلت بر این ارزش‌ها گسترده شده، و چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.