اولین تامین مالی زنجیره ای (SCF) توسط بانک صنعت و معدن انجام شد

اولين تامين مالی در نظام بانكی با روش تامين مالی زنجيره ای (SCF) توسط بانک صنعت و معدن بر اساس استعلام فاكتور الكترونيک و در قالب تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمين كنندگان گروه خودروسازی سايپا انجام شد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، اين بانک، اولين بانک در كشور است كه تامين مالی به شيوه تامين مالی زنجيره ای را با امضای تفاهم نامه ای مبنی بر تامين مالی زنجيره ای و استعلام صورتحساب الكترونيكی آغاز نموده است.

در اين روش، تامين مالی بنگاه ها به صورت پيوسته و در طول زنجيره تأمين مبتنی بر جريان واقعی كالاها انجام می شود.

اين تفاهم نامه همکاری به منظور تامین مالی زنجیره ای با توجه به سیاست های ابلاغی وزارت صمت و به عنوان یکی از راهبردهای اصلی تامین مالی برای تامین کنندگان گروه خودروسازی سایپا به مبلغ 1000 میلیارد ریال (بدون افزایش حد اعتباری فعلی) برای دو زنجیره منعقد شد و مرحله اول آن به مبلغ 500 میلیارد ریال در تاریخ 1 دی 1400 به انجام رسيد و مرحله دوم به مبلغ 500 میلیارد ریال با گروه سایپا در حال برنامه ریزی است.

گفتنی است، اين بانک در نظر دارد در راستای اجرای دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی ج.ا.ا با استفاده از ابزار برات الکترونیک و سایر ابزارها، امکان استفاده تامین زنجیره ای را به صورت گسترده تری فراهم نمايد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.