هسته گزینش بانک صنعت و معدن، رتبه” بسیار خوب” گرفت

هسته گزينش بانک صنعت و معدن توانست با عملكرد مطلوب و كسب امتياز 94 درصد در خصوص عملکرد سال ۱۳۹۹ به رتبه “بسيار خوب” دست پيدا كند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از روابط‌ عمومی بانک‌ صنعت و معدن، در جلسه هسته گزینش اين بانک كه با حضور مديرعامل، مدير هسته گزینش و اعضای آن روز گذشته چهاردهم ديماه برگزار شد، دكتر مهری ضمن تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و سردار دل ها شهيد قاسم سليمانی و تبريک پانزدهم دیماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل گزینش به كاركنان گزینش از زحمات بی شائبه آنان در اين حوزه مهم و حياتی بانک، عنوان داشت: حفظ كرامت انسانی و آبروی افراد مسأله ای است كه بايد نخستين اولويت و سرلوحه امر گزينش باشد و همانطور كه امام خمينی (ره) فرمودند، میزان در گزینش، حال فعلی افراد است و هدايت جاهلان منظور نظر اصيل است و لازم است از ورود به حريم خصوصی افراد اجتناب شود و بايد همواره نگاه حمايتی داشته باشيم.

وی در ادامه بيان داشت: تأكيد بر رعايت قانون گزینش در بررسی ها و اجتناب از اعمال نظر و سليقه شخصی، اصلی است كه بايد در همه مراحل گزينش مد نظر قرار گيرد.

دكتر مهری افزود: آموزش های مرتبط با گزينش بايد اثربخش و هدايتگر باشد و بد نيست كه از افراد صاحب نظر در اين حوزه نيز دعوت به عمل بياوريم كه برای همكاران جنبه يادگيری داشته باشد و در امور پژوهشی بايد نخست آسيب شناسی كنيم و سپس وارد عمل شويم و پژوهش ها بايد متناسب با موضوعات حوزه گزينش و كاربردی برای سازمان باشد.

مديرعامل بانک تأكيد كرد: بايد بر روی گزينش افراد، پيش از ورود به سازمان تمركز كنيم و اينطور نباشد كه نيرويی كه وارد مجموعه شده پس از گذشت مدت زمانی كه به فعاليت مشغول است،گزينش شود و در كارگروهی که می بایست به همین منظور تشکیل گردد، بررسی كارشناسانه صورت بگيرد و به دلايل توجيهی، اثربخشی و شايسته گزينی توجه ويژه ای مبذول شود.

دكتر مهری با اشاره به دريافت رتبه “بسيار خوب” با امتياز 94 درصد هسته گزينش اين بانک از هيأت عالی گزينش از دكتر محمد ميرزائی و همه همكاران هسته گزينش قدردانی كرد.

در اين نشست حميد محمد ميرزائی مدير هسته گزينش اين بانک، گزارشی از عملكرد این مديريت را ارايه نموده و اظهار داشت: در هسته گزينش به دنبال اثبات شايستگی های افراد در سه حوزه اعتقادی، اخلاقی و سياسی هستيم.

وی سپس به تشريح ساختار گزينش در كشور اشاره كرد و افزود: در رأس گزينش كشور، مقام رياست جمهوری قرار دارند و پس از آن به ترتيب هيأت عالی گزينش، هيأتهای مركزی گزينش دستگاهها و در نهايت هسته های گزينش هستند كه وظیفه اجرای قانون و مقررات گزینش را بر عهده دارند.

دكتر محمد ميرزائی با بيان خلاصه ای از تاريخچه گزينش در كشور تصريح كرد: از ابتدای انقلاب اسلامی و صدور فرمان انحلال گزينش در سال 61 و تصويب قانون گزينش در سال 74 بنابر فرمان امام خمينی( ره)، هيأت هايی از افراد صالح، متعهد، فاضل و صاحب اخلاق كريمه و متوجه به مسائل روز تشكيل و بر اساس معيارهای هفتگانه احراز صلاحيت در ماده 2 قانون مزبور، گزينش افراد برای استخدام در سازمان های مختلف آغاز شد.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات حاكم بر امر گزينش، هرگونه پرداخت به افرادی كه مراحل گزينش را طی نكرده اند، غير قانونی می باشد و در صورت پرداخت، گزينش ها موظف هستند افراد خاطی را به مراجع قانونی معرفی و تصوير مكاتبات خود را برای هيأت عالی گزینش ارسال نمايند.

مدير هسته گزينش بانک خاطرنشان كرد: اجرای بندهای گزارش بازرسان هيأت عالی گزينش در دستور كار قرار دارد و اظهار امیدواری کرد، با حمایت و موافقت مدیرعامل محترم بانک، نمودار سازمانی مناسب هسته گزينش پس از تدوين، مصوب گردد.

گفتنی است، در پایان این نشست، دكتر مهری مديرعامل اين بانک ضمن استماع نظرات اعضاء و کارکنان هسته گزينش، نكات بسيار ارزشمندی را در خصوص ديدگاه همکاران بانک، نحوه اجرای قانون گزينش و فرآيندهای آن مطرح نمود و از همکاران هسته گزینش خواست تا نسبت به امر خطير گزينش همواره رويكرد مثبت، دقيق و مؤثری داشته باشند.

دکتر مهری: حفظ كرامت انساني و آبروي افراد مسأله اي است كه بايد نخستين اولويت و سرلوحه امر گزينش باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.