مرجع تشخیص فعالیت انجمن ها بر عهده وزارت کار است

رئیس انجمن خدمات مسافرتی هوایی جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی:

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: رئیس انجمن خدمات مسافرتی هوایی جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۲۷۰ عضو حقوقی و حقیقی اعم از صاحبان شرکت‌های هوایی و جهانگردی یا ترکیبی از هر دو در سطح آذربایجان شرقی عضو این انجمن هستند که ۱۵۰ مورد آن مربوط به تبریز می باشد.

رشید رجب پور با اشاره به اینکه پیگیری مشکلات صنفی آژانس‌ها اصلی‌ترین وظیفه‌ انجمن خدمات مسافرتی هوایی، جهانگیری و زیارتی استان است ادامه داد: راه‌اندازی برخی مسیرهای هوایی از تبریز و حضور ایرلاین های مختلف در آذربایجان‌ شرقی از جمله این اقدامات است.

وی در خصوص غیرقانونی بودن فعالیت هیئت مدیره فعلی این انجمن که در فضای مجازی مطرح شده بود را کذب محض دانست و افزود: زیرا این انجمن توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تایید و فعالیت آن تعریف شده است.

رجب پور با ذکر این نکته که در ۱۲ بهمن ماه جاری مجمع عمومی انتخاب هیئت مدیره جدید انجمن برگزار خواهد شد اضافه کرد: اگر سابقه کیفری و تشکیک در مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره فعلی صحیح باشد وزارت کار نمی توانست برای صدور پروانه های مربوطه اقدام نماید لذا مدت اساسنامه دو سال است و اظهار نظر درباره ۳ ساله بودن آن نیز نشان از بی اطلاعی شایعه پراکنان دارد لذا هر شخص که در قانونی بودن این انجمن شک دارد می‌تواند با مراجعه به وزارت کار در خصوص صحت و سُقم آن تحقیق نماید!

رجب پور با اشاره به اینکه در نوروز سال ۹۹ حدود ۴۰۰ مورد پرونده شکایت مسافران از آژانس های مسافرتی و جهانگردی آذربایجان شرقی تشکیل گردید اظهار کرد: این موارد ناشی از مشکلات شیوع ویروس کرونا بود که تا ۹ ماه دیگر نیز به درازا کشید!

وی تاکید کرد: از آنجایی که رسیدگی به امورات صنفی ما به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد تمام فعالیت ها بر اساس اساسنامه بوده و کوچکترین کار غیرقانونی و خارج از اساسنامه رخ نداده است.

رجب پور اضافه کرد: اگر کسانی که معتقد هستند ما کار غیرقانونی بوده و یا تخلفی داریم چرا با توسل به راههای قانونی از طریق وزارت کار بر علیه ما طرح دعوا نکرده و صرفاً با شانتاژ و هیاهو می خواهند اهداف و منافع شخصی خود را دنبال کنند؟!

به گفته رجب‌پور، انجمن خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران با هزار و ۱۳۰ نفر عضو از سراسر کشور در حالی وارد برگزاری هیئت مدیره جدید نمود که ۸۵۰ نفر از آنها را به صورت پنهانی و بدون اطلاع قبلی از عضویت در این مجموعه سلب نموده است در حالی که آن تعداد از اعضا از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صدور و تایید شدند لذا این جربان واکنش های بسیاری را از سوی برخی از انجمن های صنفی این مجموعه در استان‌های مختلف به وجود آورده است که نباید اینگونه می شد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.