نائب رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج: نباید باسمنج و حومه‌‌اش را به بتن شهر تبدیل کنیم

عصرآزادی آنلاین/ مریم خدابخش

نائب رئیس شورای اسلامی باسمنج با اظهار بر این‌که باسمنج نیاز به نسخه پیچی ندارد و شورای شهر تبریز هنوز در الفبای مدیریت شهری و حاشیه نشینی مانده است، در خطاب به اعضای این شورا گفت: آذربایجان سر ایران و تبریز قلب آذربایجان است و نباید با مدیریت و افکار غلط، باسمنج و حومه‌‌اش را هم‌چون تبریز به بتن شهر تبدیل کنیم.

داداشی؛ نائب رئیس شورای اسلامی باسمنج با تأکید بر این‌که با یک نگاه منطقی باید باسمنج را به‌عنوان تنفس‌گاه طبیعی منطقه حفظ کنیم و اتفاقاً مصلحت تبریز نیز توجه به همین موضوع است، ابراز داشت: پیش از ایجاد بخش باسمنج، شورانشینان هیچ توجهی به باسمنج نداشتند و جای سؤال و تعجب دارد که بعد از بخش شدن آن، چه شده که آنان، شهرداری ویژه می زنند و این‌چنین تشویش اذهان عمومی می‌کنند؟!
وی در همین راستا با بیان این‌که شورای شهر تبریز خیلی زرنگ باشد، باید مشکلات حاشیه نشینی محلات تبریز که جمعیت هریک از آن‌ها بیش‌تر از جمعیت بعضی از شهرستان‌هاست را برطرف کند، ادامه داد: در این ارتباط، برطرف‌سازی مشکلات نیروهای مازاد شهرداری و معضلات متعدد موجود و مشهود در تبریز از سوی شورائیان، مهم‌تر از پرداختن به موضوع الحاق باسمنج به تبریز به نظر می‌رسد.
داداشی ضمن اشاره به واقع‌شدن مناطق و زمین‌های منطقه باسمنج روی خط گسل، شهرک‌سازی در این منطقه را عملاً مغایر با مصوبه شورای عالی شهرسازی دانست و افزود: هنوز با گذشت ۳۰ سال، مشکلات فاز ۲ خاوران برطرف نشده، و ناتمام مانده است و به نظر می‌رسد تا قیامت هم برطرف نشود و هم‌چنان شهرداری تبریز کسری بودجه خود را با فروش امتیازهای فاز‌های ۲ و ۳ خاوران تأمین کند. آن‌هم زمین‌هایی که گاه نیز وجود خارجی ندارند و با چنین وضعی، انگار نباید به توسعه باسمنج اندیشید!
وی در همین راستا با بیان این‌که توسعه باسمنج پیشکش شما باشد، با انتقاد از عملکرد معاونت خدمات شهری، عوامل برزنی و تخلف‌یابی شهرداری تبریز، متذکر شد: متأسفانه با عملکرد مشهود و فعلی عوامل یاد شده، کل منطقه باسمنج به بتن شهر تبدیل می‌شود و هم‌چون حواشی تبریز که در اثر بی‌تدبیری بعضی از مدیران شهری شکل گرفته‌اند، به‌نظر می‌رسد باسمنج نیز دچار همین معضل گردد.

نائب رئیس شورای اسلامی باسمنج با بیان این‌که مطالبه شهروندان باسمنج، دست‌برداشتن از سر آن‌هاست، در توصیه دوستانه به بعضی از شورانشینان تبریز، ادامه داد: به بعضی از اعضای شورای شهر تبریز توصیه می‌کنم در نحوه اظهارات‌شان تجدید نظر کنند. زیرا دیگر زمان عوام‌فریبی و انجام افعال پوپولیستی تمام شده است و جای پرسش است که به‌عنوان یک شهروند سؤال کنیم که آیا اعضای شورای ما به حدی رسیده‌اند که اقدامات استانداری و مصوبه هیئت وزیران را غیر قانونی اعلام کنند و بر آن ایراد وارد کنند؟!

وی در این راستا با بیان این‌که ایجاد بخش باسمنج اقدامی منطقی و سنجیده از سوی دولت است و مخالفت بعضی‌ها ناشی از قطع‌شدن منفعت‌طلبی‌های غیرقانونی عده‌ای است و سودی به شهر و شهرداری تبریز ندارد، باسمنج را شهر انقلابی و دلاوران با قدمت بیش از هزار سال و شهری با قدمت ۷۰ ساله با تاریخی مستقل و منحصر به‌فرد خواند و افزود: در طول سالیان متمادی، با وجود کم‌لطفی‌های مسؤولان شهری تبریز، شهرداری باسمنج هم‌چنان به شکل مسالمت‌آمیز، آغوش‌اش را به روی اهالی منطقه، به ویژه، شهروندان تبریزی گشوده، و افزون بر این‌که بیش از ۵۰ سال است که منطقه باسمنج تفرجگاه شهروندان تبریزی است، بهترین زمین‌های زراعی خود را نیز در اختیار دکل‌های برق، اتوبان، قطار، خطوط گاز و …. قرار داده، و با این‌که کشاورزی منطقه به‌علت از بین رفتن قنات‌ها و آب‌های زیر زمینی در حال نابودی است. اما با این حال، این منطقه ۲۵درصد از آب شرب تبریز را بی‌هیچ منتی تأمین می‌کند.
داداشی در پایان با بیان این‌که به‌عنوان یک همشهری توصیه می‌کنم شورای شهر و شهردار تبریز با حمایت از شهرداری باسمنج، بحث منطقه ویژه گردشگری و توریستی شهر باسمنج را به تصویب برسانند، گفت: تصویب این طرح، منجر به حفظ فضای سبز، باغ‌های منطقه و توسعه باسمنج و ایجاد یک منطقه گردشگری برای تبریز خواهد شد و مطمئنم با تعامل و همکاری بیش‌از‌پیش می‌توان در راستای توسعه منطقه باسمنج گام برداشت و با حفظ مناطق بکر، سبز و ایجاد منطقه گردشگری عملاً جانی دوباره به بتن شهر تبریز بخشید و فضای سبز از دست رفته آن را احیا نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.