آغاز به کار نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان ایرانی در استانبول؛ سیمرغ مرز نمی شناسد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان ایرانی در سبک‌های مختلف با مضمون آنکا یا همان سیمرغ در گالری “آپولون” در منطقه نیشان‌تاشی Nişan Taşı استانبول آغاز به کار کرد.

مدیر گالری هنری “نیدار آرت” و گرداننده این نمایشگاه در زمینه انتخاب سیمرغ به عنوان اصلی این نمایشگاه گفت: سیمرغ در اصل یکی از نمادهای آفرینش بشر است؛ یعنی به عبارتی ما همه از یک وجود واحد هستیم، از خداوند آمده و به سمت او می‌رویم لذا در این جا نیز هنرمندان جوان و با تجربه با این مضمون گردهم آمدند.
محسن محمد‌زاده با اشاره به نمایش حدود ۵۰ اثر هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه افزود: برخی از این هنرمندان مقیم ترکیه هستند اما اکثر آن‌ها در ایران زندگی می‌کنند و به ارائه آثار خود پرداخته اند.

مدیر گالری آپولون نیز با بیان اینکه نخستین نمایشگاه هنرمندان ایرانی در این گالری برگزار شده است گفت: برای نخستین بار با هنرمندان ایرانی در نمایشگاهی همکاری می‌کنیم اما هنر مرزها را از بین می‌برد لذا با نگرش به هنر می‌توانیم فرهنگ کشور‌ها را بهتر بشناسیم.
کارل طالب کارا در خصوص ویژگی‌های هنرمندان ایرانی اظهار داشت: هنرمندان ایرانی به رغم ساختار سیاسی این کشور در بروز احساسات درونی آزادانه‌تر عمل می‌کنند کمااینکه آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه نمونه‌های مطلوبی در حوزه تلفیق هنرهای سنتی و مدرن محسوب می‌شوند که ما خواستار توسعه این نوع نگرش در ترکیه هستیم.

شایان ذکر است این نمایشگاه تا ۱۵ ژانویه مطابق با ۲۵ دی ماه جاری در گالری آپولون واقع در منطقه نیشان تاشی شهر استانبول برای بازدید عموم دایر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.