هموطنان از سفرهای غیر ضرور جاده‌ای به آذربایجان‌شرقی خودداری کنند

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم بارش برف و کولاک در استان از هموطنان درخواست کرد از سفرهای غیر ضرور جاده‌ای به این خطه خودداری و در صورت لزوم خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، سرهنگ رضا کریمی نژاد یکشنبه شب در گفتگویی عنوان کرد: با تلاش نیروهای پلیس راه و عوامل راهداری تردد در محورهای اصلی و فرعی در استان برقرار است.

وی افزود: بارش برف در گردنه‌های سامبران، صائین، گویجه بیل و محور صوفیان به سمت شبستر همراه با کولاک بوده و تردد رانندگان را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس پلیس راه استان همچنین از امدادرسانی پلیس به بیش از یک هزار راننده گرفتار در برف و کولاک در گردنه ها و جاده کوهستانی آذربایجان شرقی خبر داد.

سرهنگ کریمی نژاد ادامه داد: به تعداد ۳۲ دستگاه خودرو امدادرسانی و همچنین ۳۶۷ دستگاه خودرو نیز توسط خودروهای امدادی و پلیس راه حمل شدند.

وی با توجه به یخبندان و لغزنده بودن سطح جاده ها و محورهای ارتباطی استان به رانندگان توصیه کرد با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت و فاصله طولی مناسب را با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنند.

به گزارش راهداری استان آذربایجان شرقی هم در حال حاضر با توجه به تصاویر دوربین های نظارتی در تمام محورهای استان بارش برف ادامه دارد.

بنابر این گزارش، در اتوبان شهید کسایی تبریز و محور آذرشهر – عجب شیر ترافیک سنگین است.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی هم در خصوص وضعیت پروازهای فرودگاه تبریز گفت: با وجود بارش سنگین برف خللی در انجام پروازهای این فرودگاه ایجاد نشده و امروز ۳۲ پرواز داخلی و چهار پرواز خارجی از فرودگاه شهید مدنی انجام شده است.

رامین آذری گفت: عملیات محلول پاشی و برف روبی باندها و سطوح پروازی فرودگاه تبریز، نزدیک به ۲۰ ساعت استمرار داشته است که این حجم عملیات کم سابقه نشست و برخاست ایمن پروازها در این فرودگاه را ممکن کرده است.

بارش سنگین ترین برف زمستانی در شبانه روز گذشته، تردد در جاده های آذربایجان شرقی را با مشکل مواجه کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.