ممنوعیت تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در محورهای آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با بیان اینکه محور های مواصلاتی استان همچنان برفی و کولاکی است، گفت: تردد، در محورهای برون شهری استان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رضا کریمی نژاد اظهار کرد: به علت کولاک دید در برخی محورها کاهش قابل توجهی یافته و به خصوص در گردنه ها تردد با کندی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته تعدادی از خودروها در گردنه های برفگیر استان گرفتار شدند از هموطنان خواست از سفرهای غیرضرور در جاده های استان پرهیز کنند .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم از وجودکولاک شدید در محورهای استان به خصوص آذرشهر- عجبشیر، بستان آباد- سراب، اهر- کلیبر، مرند- جلفا و هشترود- مراغه خبر داد .

غلامرضا رسولزاده گفت: تردد در این محورها درحال حاضر فقط با زنجیر چرخ میسراست.

وی اشاره کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر آغاز بارش برف از چهارشنبه شب در محورهای استان، رانندگان ضمن رعایت احتیاط در رانندگی وسایل و تجهیزات ایمنی زمستانی را به همراه داشته باشند.

وی افزود: هموطنان می توانند با تماس با شماره ۱۴۱ و استفاده از اپلیکیشن ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورهای استان قبل از سفر اطلاع حاصل کنند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از امشب سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود و موجب بارش برف، بروز مه، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و کاهش دما می شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.