قدرت منطقه‌ای ایران، روسیه را نیازمند ارتباط با ما کرده است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، روسیه را نیازمند ارتباط با ما کرده است، گفت: سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهوری در مجلس دومای روسیه بسیار مورد استقبال نمایندگان مجلس این کشور قرار گرفت، امید است این سفر موجب افزایش عزت و پیروزی کشورمان شود.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در منافع راهبردی اشتراک‌های دارند به‌طوریکه حدود ۲۵ میلیون مسلمان در روسیه زندگی می‌کنند و این کشور در شرایط حساس کنونی و علی‌رغم وجود تحریم‌ها علاقه‌مند به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم گفت: آمریکا با ترغیب رژیم پهلوی به کشتار مردم ایران دنبال این بود که به هر قیمتی نظام شاهنشاهی را حفظ کند.

وی همچنین با بیان اینکه تقابل جمهوری اسلامی ایران و آمریکا دائمی بوده و همیشه وجود دارد، افزود: شکست در عملیات طبس منجر به رسوایی نظامی سیاسی آمریکا شد که از جمله اشتباهات تحلیلی آمریکا در شناخت مردم ایران بود.

امام جمعه تبریز در خصوص فتنه انگیزی‌های رژیم آل سعود در منطقه نیز گفت: بسیاری از تروریست‌های داعش که وارد عراق شدند، از سوی عربستان پشتیبانی مالی می‌شدند و عربستان در جریان انتخابات پارلمانی نیز به‌دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین گروه‌های سیاسی عراق بود.

وی یادآوری کرد: عربستان تلاش زیادی برای نفوذ اقتصادی و تضعیف گروه‌های مردمی در عراق داشت و پس از شکست داعش، به‌دنبال وابستگی هر چه بیشتر عراق در حوزه اقتصادی است که این امر به ملت و کشور عراق ضربه خواهد زد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.