کارت خودروها تغییر می‌کند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تغییر کارت‌ خودروها خبر داد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر در خصوص تأخیر در چاپ کارت خودروها اظهار داشت:‌ کارت خودرو دارای یک چیپ است که با توجه به اینکه این چیپ جزو کالاهای وارداتی است، یک مقدار عقب افتادگی در تامین آن ایجاد شد که البته اکنون این مشکل حل و چیپ‌ها ترخیض شد و روزانه حدود ۱۰۰ هزار کارت ارائه می‌شود.

وی افزود:‌ البته در طرح جدید چیپ را از فرآیند چاپ کارت خودرو حذف کردیم و به جای آن، از بارکد سه بعدی استفاده کردیم تا دیگر وابستگی به واردات نداشته باشیم. برای خواندن این بارکدها نیز دست افزارهای پلیس را به روز کردیم و مأموران پلیس با اسکن این کد می‌توانند تمام اطلاعات اعم از وی‌آی‌ان، شماره شاسی، موتور و … را استخراج کنند.

رییس پلیس راهور کشور در پاسخ به این سوال که آیا این بارکد منجر به سوءاستفاده افراد غیر از اطلاعات مندرج بر روی کارت نخواهد شد، گفت:‌ این بارکد تنها با دست افزار پلیس قابل خواندن است و اگر با بارکد خوان‌های دیگر اسکن شود، تنها یک کد نمایش داده می‌شود، بنابراین مشکلی از این بابت وجود ندارد.

هادیانفر درباره اینکه با توجه به جایگزینی بارکد به جای چیپ چرا کارت‌ یکسری از خودروها هنوز صادر نشده است، گفت: کارت‌هایی که صادر نشده مربوط به خودروهایی است که کارتشان با فرآیند قبلی شخصی سازی شده و تنها چیپ در آن قرار نگرفته بود که با تامین این چیپ‌ها، کارت‌ها در حال صادر شدن است و روزانه ۱۰۰ هزار کارت صادر می‌شود.

وی ادامه داد:‌ کارت های جدید پس از انتقال صادر می شود و برای شماره های جدید بارکد خواهد بود، انشالله انحصار ما نیز تمام می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهور درباره اینکه آیا تغییری در شکل این کارت‌های جدید نیز ایجاد می‌شود یا خیر، گفت:‌ شکل این کارت‌ها هیچ تغییری نکرده و همان طوری است که قبلا بود، تغییرات دیگری در این کارت‌ها ایجاد نشده و هولوگرام و … هم مانند قبل است، فقط به جای چیپ بارکد دارد.

هادیانفر درباره افرادی که کارت خودروی خود را گم کرده اند نیز بیان کرد:‌ این افراد می‌توانند برای تعویض کارت خود مراجعه کرده و کارت جدید را دریافت کنند. البته توصیه می‌کنم که چند روز صبر کنند تا همه کارت‌های معوق صادر شود و بار موجود به حالت عادی بازگردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.