برف و یخبندان آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از بارش برف و کاهش محسوس دما از اواخر امروز (چهارشنبه) در استان خبر داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، امیدفر با بیان اینکه به دنبال نفوذ سامانه بارشی در جاده‌های کوهستانی احتمال لغزندگی خودرو‌ها وجود دارد، گفت: این سامانه تا روز جمعه در جو استان آذربایجان شرقی حاکم خواهد بود و در این مدت موجب موجب ابرناکی، بارش برف و وزش باد گاهی نسبتا شدید در استان می‌شود.

از روز جمعه بعد از ظهر به ویژه شب هنگام، با عبور این سامانه بارشی از مقدار ناپایداری و ابرناکی و بارش برف کاسته می‌شود و از روز شنبه جوی نسبتا پایدار با ابرناکی متوسط در استان حاکم می‌شود.

با نفوذ و فعالیت این سامانه بارشی از میزان غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی استان کاسته می‌شود.

با توجه به بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی استان، پیش بینی می‌شود برخی از راه‌های روستایی و گردنه‌های برف گیر بسته شود، بنابراین توصیه می‌شود دستگاه‌های نمک پاش، برف روب و امداد جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی در آماده باش باشند.

از رانندگان درخواست می شود برای تردد در جاده‌های کوهستانی، خودرو‌های خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کرده و سفر‌های غیرضروری را لغو و در عبور از این جاده‌ها احتیاط کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.