زنجیر چرخ لازمه تردد در راه‌های آذربایجان‌شرقی

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف و کولاک در راه‌های ارتباطی این استان گفت: داشتن زنجیرچرخ برای تردد در راه‌های آذربایجان‌شرقی ضروری است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، غلامرضا رسول زاده با بیان اینکه با شروع بارش برف گروه های راهداری با استفاده از امکانات و تجهیزات لازم در راه های اصلی، شریانی و فرعی استان مستقر شده و در حال برف روبی و نمک پاشی راه ها هستند، افزود: با وجود بارش برف تمامی راه های اصلی، فرعی و شریانی استان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است.

وی توضیح داد: بیشترین بارش برف در آزادراه تبریز – زنجان و راه های ارتباطی مراغه – هشترود، تبریز – اهر – کلیبر، تبریز – ملکان و بستان آباد – سراب روی داده و بارش برف در سایر راه های ارتباطی استان نیز در جریان است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی و فعالیت سامانه بارشی و کولاک تا اواخر روز جمعه، رانندگان و مسافران از ترددهای غیرضروری به ویژه در مناطق کوهستانی خوددداری کنند.

رسول زاده، با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه استان تحت پوشش راهداری زمستانی است، ادامه داد: ۳۸ منطقه کوهستانی استان نیز برفگیر بوده و این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه و بکارگیری همه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در مسیرهای پرتردد به مترددین جاده ها خدمات رسانی می کند.

وی بیان کرد: راهدارخانه های واقع در جاده های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها، تجهیز و آماده سازی شده و راهداران آماده همکاری و تعامل با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.

رسول زاده، به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.