فوت سه بیمار مبتلا به امیکرون در آذربایجان‌شرقی

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فوت سه بیمار مبتلا به امیکرون در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر سیمین خیاط‌ زاده در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: موارد ابتلا و درگیری با سویه امیکرون ویروس کرونا در استان ما به‌صورت صعودی در حال افزایش بوده و تعداد مراجعین سرپایی نیز زیاد شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰۳ مورد مبتلا به سویه امیکرون در آذربایجان شرقی شناسایی شده است که از این تعداد نیز سه نفر آنها فوت کردند که دو نفر آنها هیچ واکسنی تزریق نکرده بودند و نفر سوم نیز دز سوم را تزریق نکرده بود اما هر سه مورد دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

خیاط زاده افزود: روزانه به طور میانگین ۵۵ تا ۶۰ مورد مثبت ابتلا به امیکرون را در استان شناسایی می‌کنیم که تعداد فوتی‌ها در استان ما فعلا افزایش نیافته است اما شیب موارد مثبت ابتلا به‌صورت صعودی است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با علائم ابتلا این سویه یادآور شد: سویه امیکرون نیز مانند سویه‌های قبلی ویروس کرونا است اما با این تفاوت که در سویه‌های قبلی افراد حس بویایی و چشایی خود را به طور کامل از دست می‌دادند ولی در این سویه به میزان بسیار کمی از حواس کاسته می‌شود همچنین اشک ریزش، آب ریزش بینی و سردرد نیز از علایم معمول آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.