انتشار آلبوم شهدای روحانی آذربایجان شرقی با مشکل مالی مواجه است!

گلایه مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا از ارگان های ذیربط؛

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: کنگره ۴ هزار شهید روحانی، روز اول اسفند ماه با سخنرانی رئیس جمهور در شهر قم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌ زاده سرایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: آذربایجان شرقی بزرگترین غرفه را در اختیار داشته و قرار است در این غرفه نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی دو شهید محراب دارد که قبل از انقلاب نقش اساسی داشتند و در این کنگره به عنوان شهدای شاخص استان معرفی خواهند شد.

سرایی اضافه کرد: حوزه های علمیه و روحانیت در دفاع مقدس نقش اساسی داشتند و در سال ۹۲ اولین کنگره شهدای روحانی در تبریز برگزار شد به طوری که آذربایجان شرقی ۱۴۴ شهید روحانی دارد و آلبوم آنها گردآوری شده است ولی به خاطر کمبود منابع مالی نتوانسته ایم آن را به چاپ برسانیم که از آن جمله می توان به شهیدان رضایی و واعظ قراملکی اشاره کرد که پدر آنها روحانی بوده است.

وی با بیان اینکه شهدای روحانی گمنام هستند خاطر نشان کرد: هر کاری در خصوص این شهدا انجام شده با خلوص نیت بوده و هیچ ارگانی آماده نشده است برای آنها هزینه نماید!

سرایی از  اهدف برگزاری این کنگره را تبیین و ترویج نقش و پیشتازی روحانیت در دفاع مقدس، تقویت و نهادینه سازی جهاد و شهادت، تجلیل از مقام شهدای روحانی و تکریم خانواده  آنها و تحت تاثیر قرار دادن حوزه های علمی، دانشگاه ها و غیره با فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به اینکه شکاف بین مردم و روحانیت اصلی ترین هدف دشمن است اذعان کرد: جمع آوری آثار ۱۴۴ شهید روحانی در کتاب “میهمانان ملکوت” در قالب دلنوشته‌ها، زندگینامه و وصیت شهدای گرانقدر گردآوری شده است.

سرایی با ذکر این نکته که در روز ۲۹ بهمن از مقام فرزند آیت الله شهید طباطبائی تجلیل به عمل خواهد آمد تاکید کرد: برای شهدای روحانی آذربایجان شرقی تابلو فرش آماده شده است و این تابلو فرش ها را در اختیار خانواده های شهدا قرار خواهیم داد.

به گعته وی، مراسم استانی بزرگداشت شهید شاخص سال ۱۴۰۰ شهید حجت الاسلام محمد هلال اسماعیل زاده تسوجی نیز در روز ۱۶ بهمن در شهر تسوج برگزار خواهد شد که سخنرانان درباره نقش شهدای آذربایجان به اظهار نظر خواهند پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.