جوانان مجریان بیانیه گام دوم هستند

در همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب عنوان گردید؛

همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب با معرفی سه مقاله برتر در تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، در این همایش از مولفان سه مقاله برگزیده تجلیل به عمل آمد که محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی مقام اول، عباس رنجبر شهردار تبریز مقام دوم و علی اصغر عباس زاده مدیرکل اقتصادی و امور دارایی آذربایجان شرقی نیز مقام سوم مقالات برتر را به خود اختصاص دادند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز مسئله گام دوم انقلاب را یک سرفصل جدید و سرنوشت ساز برای آینده انقلاب خواند و خواستار عمل به جزئیات آن از سوی همه آحاد جامعه شد.

عابدین خرم افزود: بیش از سه دهه است که انقلاب با همان هدف قبلی از سوی رهبر معظم هدایت می شود که در گام دوم خطاب به نخبگان و جوانان، پیوند دهنده امت و امام همانند پیروزی نهضت اسلامی باشند.

وی اضافه کرد: خواص و نخبگان می توانند در جامعه پذیری جامعه موثر باشند زیرا حماسه های دوران انقلاب که توسط جوانان انجام گرفت در چله انقلاب نیز به عنوان ماموریت نسل جوان پیش بینی شده است.

خرم یادآور شد: ملت ایران پس از گذشت سالها، بالاخره از تحقیر تاریخی خود نجات یافتند زیرا از لحاظ امنیت و استقلال و آزادی به حد قابل قبول رسیدند.

وی اظهار کرد: امروزه در چهل سالگی انقلاب، وضعیت آبادانی روستاها و مناطق محروم کشور در وضعیت قابل قبولی قرار دارد در حالی که قبل از سال ۵۷، این وضعیت به گونه ای بود که زندگی در مناطق محروم بسیار اسف بار بود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه جوانان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در موضوعات مختلف وارد عرصه شده و عمل کنند گفت: موضوع جوانان یکی از فرازهای مهم و مورد تاکید مقام رهبری در این بیانیه است.

حجت الاسلام علی فقیه افزود: بر همین اساس در حوزه های علمی، اقتصادی، عدالت اجتماعی، معنویت، اخلاق، استقلال، عزت ملی، سبک زندگی و مرزبندی با دشمن باید مورد توجه جدی جوانان و نخبگان کشور و استان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مقام رهبری در بیانیه گام دوم از جوانان با عناوینی همچون انقلابی و دانا نام برده اند اضافه کرد: جوانان جامعه باید با دشمن شناسی خود جامعه را به سمت سعادت و فضای اداری کشور را به سوی فسادزدایی رهنمون شوند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس یکی از آسیب های مهم تمامی انقلابها را گسست های بین نسلی بیان کرد و گفت: با مطالعه تمام انقلابهای جهان متوجه این آسیب می شویم و هر چند انقلاب اسلامی شاخص های متفاوت تری نسبت به سایر انقلابات دارد اما نباید در این زمینه دچار توهم و غفلت شویم.

محمدحسین فرهنگی با تاکید بر اینکه پس از سپری شدن چهار دهه از انقلاب اسلامی نیازمند جبران فاصله های بین نسلی هستیم ادامه داد: در این میان رسانه ها، جامعه خبری و دانشگاهیان نقش بسیار مهمی در تبیین و تشریح موضوع و نیز بررسی آسیب های موجود در مسیر انقلاب اسلامی دارند تا با انجام بررسی های علمی و کارشناسی، آسیب ها را احصاء و برای آن راهکارهای عملی ارایه کنند.

وی، احصای درست و دقیق آسیب های انقلاب اسلامی را لازمه پیشرفت کشور و جلوگیری از کج روی ها دانست و افزود: چنانچه در این رابطه دچار غفلت و فراموشی شویم صدمات جبران ناپذیری متوجه انقلاب شده و  سرنوشت محتوم انقلابهای سایر کشورها برای ایران نیز محتمل خواهد بود.

فرهنگی انحراف از مسیر اصلی و اهداف اولیه انقلاب و ایجاد تحجر و ارتجاع را  سرنوشت بسیاری از انقلاب های جهان طی حداقل یکصد سال اخیر خواند و اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی و مهم چنین سرنوشتی ناشی از گسست های نسلی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس، انقلاب اسلامی را کم هزینه ترین و مردمی ترین انقلاب در طول تاریخ سیاسی جهان برشمرد و یادآور شد: بدون تردید انقلاب اسلامی مردم ایران جغرافیای سیاسی منطقه و جهان را به کلی دگرگون کرد و تحت تاثیر قرار داد و امروز این انقلاب اصیل مردمی نویدبخش بسیاری از آزادی های خواهان می باشد.

وی با اشاره به هجمه های سنگین و بی وقفه دشمنان و استکبار جهانی علیه  انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب، دشمنان با انواع دسیسه ها از جمله ترور، جنگ تحمیلی، فشارهای سیاسی و اقتصادی و تحریم های ظالمانه در صدد به زانو در آوردن جمهوری اسلامی بوده اند که با توجه به چنین حملات، طبیعی است خطرات احتمالی  نیز متوجه انقلاب شود.

فرهنگی، صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبری را بسیار هوشمندانه و به بهنگام دانست و اظهار داشت: این بیانیه که در موضوعات مختلف و بسیار دقیق نگاشته شده است در زمانی صادر شد که خطراتی انقلاب را تهدید می کرد.

وی با ذکر این نکته که بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت توقفی برای تحریف انقلاب اسلامی است گفت: تطهیر نظام شاهنشاهی از جمله رفتارهای دشمنان نظام و انقلاب است که به شدت در تریبون های مختلف و فضاهای مجازی منتشر می شود که برای مقابله با چنین تحرکات باید نسبت به آگاهی دهی به نسل جدید و جوان از سوی نهادهای مختلف سیاسی و فرهنگی اقدام شود.

رئیس مجلس هم در پیام ویدئو کنفرانسی خود به حاضرین در همایش گفت: امام راحل هم خداباور و هم مردم باور بود که برای انجام کارهای بزرگ همت به کار بست و این موارد، مبنای پیروزی انقلاب قلمداد گردید.

محمدباقر قالیباف افزود: در چالش هایی مانند حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی باید بنایی نو را در مکتب امام با توجه به خداباوری و مردم باوری درنظر بگیریم.

وی اضافه کرد: وحدت بدون کارآمدی و کارآمدی بدون وحدت نمی توان به جایی رسید و با شایسته سالاری، می توان چله دوم انقلاب را به سرمنزل رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.