ساماندهی سگ های تبریز از ماه آینده وارد فاز عملیاتی می گردد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز خبر داد؛

عصرآزادی/ سرویس شهری: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اعلام اینکه در خصوص ساماندهی سگ های تبریز به برنامه ریزی و تصمیم گیری نهایی رسیدیم گفت: این تصمیمات از اول اسفند عملیاتی خواهد شد و اداره کل دامپزشکی استان، دانشگاه‌ها و سایر ادارات ذیربط برای آن اعلام آمادگی کرده اند.

یونس فاتح افزود: ما این مسئله را در اولویت کاری خود قرار دادیم و با توجه به دستورات قضایی و حمایت‌ها و حساسیت های افکار عمومی در این مورد بایستی از هر گونه اقدامات و تصمیم های احساسی خودداری شود لذا سازمان مدیریت پسماند وظیفه خود می‌داند تا در حل این مشکل پشتیبان شهرداری های مناطق و معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز باشد.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند تمام امکانات خود را در این حوزه به پای کار می آورد و کلیات عملیات اجرایی پروژه به توافق طرفین رسیده است و هر کدام از وظایف خود مطلع هستند.

یوسف قوام جانشین معاونت خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز نیز در این نشست گفت: طی بازدید ها و جلسات صورت گرفته مکانی به مساحت پنج هکتار به صورت محصور در اختیار طرح ساماندهی سگ‌های تبریز قرار گرفته و تمام امکانات مورد نیاز اعم از آب، برق و گاز در این مکان مهیا گردیده است.

قوام افزود: سیاست های کلی کشوری که در زمان های پیشین اتخاذ شده بود هزینه های زیادی در بر داشت و هدف از این سیاست ها دورسازی سگ ها از محدوده شهرها بود که نتیجه موفقیت آمیزی در بر نداشت اما هم اکنون سعی داریم این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل نماییم.

وی اضافه کرد: طی سه فراخوانی که در خصوص عقیم سازی سگها داده شده بود متاسفانه شرکت کننده ای وجود نداشت ولی با تمهیدات صورت گرفته خوشبختانه شخصی در این راستا اعلام آمادگی کرده است.

جانشین معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز اظهار کرد: در این جلسه تمام وظایف شهرداری های مناطق دهگانه مشخص شد تا با انجام وظایف خود از اول اسفند کار به صورت اجرایی درآید و سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز نیز ناظر این پروژه خواهد بود تا در مراحل اجرای این پروژه هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، جانشین معاونت خدمات شهری و اجرای شهرداری تبریز و معاونین خدمات شهری و اجرایی شهرداری های مناطق ده گانه تبریز در محل سازمان مدیریت پسماند برگزار گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.